کد خبر: 631892
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
رئیس سازمان امداد و نجات در گفتگو با شهدای ایران:
این جانبازان از ساعات بامدادی روز جمعه عازم ارتفاعات "علی محمد" شده بودند که حدود ساعت 5 صبح به علت بارندگی شدید از مسیر منحرف شده و در برف و بوران گرفتار می شوند.

رئیس سازمان امداد ونجات کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری شهدای ایران گفت: 13 تن از جانبازان شیمیایی شهرستان شیروان استان خراسان شمالی در ساعات ابتدایی روز جمعه قصد صعود به ارتفاعات "علی محمد" این شهرستان را داشتند که به علت نامساعد بودن شرایط جوی در برف و بوران گرفتار می شوند.

پیرحسین کولیوند افزود: 2 تن از جانبازان که از وضعیت مساعدتری نسبت به دیگران برخوردار بودند، با تلاش به مناطقی که امکان برقراری تماس تلفنی مهیا بوده است رسانده و با برقراری ارتباط با امدادگران هلال احمر شیروان آنان را از مشکل ایجاد شده باخبر می کنند.

وی ادامه داد: در عملیاتی که 10 ساعت به طول انجامید، با تلاش مستمر و اعزام گروه های امدادی به ارتفاعات "علی محمد "، امداد گران موفق شدند جانبازان را نجات داده و به مراکز درمانی منتقل کنند.

غلامحسین صفایی رئیس بنیاد شهید شهرستان شیروان نیز در این ارتباط به خبرنگار ما گفت: صعود این جانبازان به ارتفاعات علی محمد از سوی بنیاد شهید این استان برنامه ریزری شده نبوده است و این جانبازان بدون اطلاع به بنیاد شهید و به صورت انفرادی نسبت به این صعود اقدام کرده بودند.

وی افزود: این افراد به دلیل تغیرات ناگهان جوی در استان و به همراه نداشتن تجهیزات کافی در برف و بوران گرفتار شده بودند.


 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار