کد خبر: 631663
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱
رئيس قوه قضائيه در جلسه مسئولان عالي قضايي:
رئيس قوه قضائيه پيش‌نويس گزارش جديد گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران را سرشار از موارد «كذب، خلاف واقع و استنباط‌هاي نادرست» دانست و از معيارهاي دوگانه غربي‌ها در برخورد با قوانين داخلي كشورها انتقاد كرد.

رئيس قوه قضائيه پيش‌نويس گزارش جديد گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران را سرشار از موارد «كذب، خلاف واقع و استنباط‌هاي نادرست» دانست و از معيارهاي دوگانه غربي‌ها در برخورد با قوانين داخلي كشورها انتقاد كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با گراميداشت ايام‌الله دهه فجر، اين ايام را يادآور رشادت‌ها و فداكاري‌هاي ملت بزرگ ايران در راه اسلام به رهبري حضرت امام خميني(ره) دانست و افزود: انقلاب اسلامي راه جديدي را در جهان مملو از ظلم و ستمگري گشود. اين انقلاب در زماني به پيروزي رسيد كه جهانيان از ظلم ايدئولوژي‌هاي بشري در دو اردوگاه شرق و غرب به ستوه آمده بودند. آيت‌الله آملي لاريجاني با توجه به فروپاشي نظام كمونيستي شرق و در سراشيبي قرار گرفتن نظام سرمايه‌داري غرب تأكيد كرد: از آنجا كه چنين ايدئولوژي‌هايي برخاسته از فطرت انساني نيستند و پيوندي با معنويت ندارند، دير يا زود از بين خواهند رفت.

رئيس دستگاه قضا انقلاب اسلامي را « راهي جديد مبتني بر فطرت و متكي بر معنويت» توصيف كرد و افزود: خصوصيت رهبري حضرت امام(ره) اين بود كه سياست را با ديانت ممزوج كردند و با بهره‌گيري از نيروي آن، ملت ايران را به حركت درآوردند.

ترس غربي‌ها از ايران ناشي از قدرت انقلاب اسلامي است

رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه زماني يكي از روساي جمهور امريكا مردم عزيز و قدرتمند و عزتمند ما را بربر و متوحش خوانده بود كه اين نشان از عمق كينه و حقد آنان دارد، اظهار داشت: بربر و متوحش كساني هستند كه از هزاران كيلومتر آن طرف‌تر به افغانستان لشكركشي مي‌كنند، كاروان شادي مردم را بمباران مي‌كنند، زن و كودك را به خاك و خون مي‌كشند، در عراق هزاران انسان بي‌گناه را قتل عام مي‌كنند و در فلسطين و بحرين شريك جرمند و در ويتنام نيز آن جنايت‌ها را مرتكب شدند؛ بنابراين بربر و متوحش شما هستيد. آيت‌الله آملي لاريجاني ترس كشورهاي غربي از انقلاب اسلامي ايران را ناشي از شناخت قدرت انقلاب دانست و اظهار كرد: غرب به روشني دريافته است كه انقلاب اسلامي ايران توانايي به حركت درآوردن دفينه‌ها و ركائز باطني مسلمانان را دارد و مي‌داند اگر بيش از يك ميليارد مسلمان به حركت درآيند، نظام سلطه با چالش جدي روبه‌رو مي‌شود.

برخي دولت‌هاي مورد حمايت امريكا رنگ انتخابات نديده‌اند

رئيس دستگاه قضا در تحليل نهضت امام خميني و آثار و بركات انقلاب اسلامي در جهان امروز اظهار داشت: شما امروز مي‌بينيد كه تفكر شيعي در جهان اسلام و در دنيا يك تفكر معقول، منطقي و معتدل است. حال اينكه تروريست‌ها و تكفيري‌ها از بطن حكومت‌ها و سلطه‌هايي برخاستند كه مورد حمايت كشورهايي مثل امريكا هستند، دولت‌هايي كه شايد يك بار هم در حيات و تاريخ خودشان رنگ انتخابات را نديده‌اند مورد حمايت امريكا هستند، آن وقت اينها ادعا مي‌كنند كه ما از حقوق بشر دفاع مي‌كنيم! آيت‌الله آملي لاريجاني تصريح كرد: آنچه نظام سلطه را مي‌ترساند، گسترش يافتن الگوي برآمده از انقلاب و نظام جمهوري اسلامي به ديگر نقاط جهان به ويژه دنياي اسلام است، زيرا در اين صورت غرب با چالشي جدي و بزرگ روبه‌رو مي‌شود. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه ما مفتخريم كه با رهبري‌هاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري توانسته‌ايم روي پاي خود بايستيم و اهداف بلند خود را دنبال كنيم، تأكيد كرد: انقلاب اسلامي اكنون قوي‌تر از سابق و تواناتر از گذشته در مسير تعالي و تكامل خود پيش مي‌رود و اين باعث افتخار همه ماست و مسئوليت همه مسئولان را هم در خدمت به مردم بيشتر مي‌كند و اميدواريم ان‌شاء‌الله اين نظام به حكومت حضرت ولي‌عصر(عج) منتهي بشود.

غربي‌ها دغدغه حقوق بشري ندارند

رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنانش با توجه به انتقاد صورت گرفته در گزارش‌هاي حقوق بشري از وجود مجازات اعدام براي قاچاقچيان مواد مخدر در قوانين جمهوري اسلامي اظهار كرد: مجازات اعدام در قوانين بسياري از كشورها از جمله امريكا نيز وجود دارد؛ اما آنان با چنين فشارهايي از سوي مدعيان حقوق بشر مواجه نيستند.

رئيس دستگاه قضا افزود: غربي‌ها و نهادهاي تحت سيطره آنان در حالي از قوانين داخلي ما انتقاد مي‌كنند كه خودشان حتي اجازه تحقيق و اظهارنظر درباره هولوكاست را به كسي نمي‌دهند.

آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينكه هرچه مي‌گذرد بر سخنان ناصحيح غربي‌ها درباره حقوق بشر افزوده مي‌شود، گفت: البته ملت ايران و مسئولان كشور به دليل اينكه خود را از «جان و دل» پايبند به اسلام مي‌دانند، هرگز زير بار چنين فشارهايي نمي‌روند و افزون بر اين براي همگان روشن است كه تهيه گزارش‌هاي مغرضانه درباره وضع حقوق بشر در ايران براي اعمال فشار بيشتر بر جمهوري اسلامي است و غربي‌ها واقعاً دغدغه حقوق بشر ندارند.

ادعاي گزارشگر حقوق بشر درباره ايران دروغ است

آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه با بيان برخي از مطالب خلاف واقع مندرج در پيش‌نويس جديد گزارشگر حقوق بشر افزود: در اين متن نوشته شده است كه قضات «تقريباً به طور انحصاري» صرفاً بر اساس گزارش‌هاي نهادهاي امنيتي تصميم‌ مي‌گيرند، در حالي كه اين ادعا دروغي بيش نيست. معناي اين ادعا آن است كه در دستگاه قضايي قضات مختلف در دادسراها و دادگاه‌ها خود هيچ تحقيقي انجام نمي‌دهند كه دروغ بودن آن چنان واضح است كه نياز به توضيح ندارد. رئيس دستگاه قضا همچنين يكي از استنباط‌هاي نادرست از قوانين كشور را كه در گزارش‌هاي قبلي گزارشگر ويژه آمده بود، موجب طرح برخي درخواست‌هاي غيرقانوني دانست و گفت: در آن گزارش تغيير برخي از قوانين كشور به دليل ابهام آنها درخواست شده بود و يكي از موارد ابهام قوانين كه مدنظر آنان قرار داشت مجازات جرم توهين بود؛ اين در حالي است كه در قوانين همه كشورها معاني الفاظ به كار گرفته شده هم داراي مصاديق روشن است و هم مواردي كه ممكن است تطبيق معنا بر آنها مشكوك و مورد ترديد باشد زيرا اكثر الفاظ به كار گرفته شده در زبان چنين ويژگي‌ دارند. گذشته از اين بايد خاطرنشان كرد كه اتفاقاً در قانون براي جرم توهين مصداق «فحش و الفاظ ركيك» ذكر شده و در قانون ديگر عبارت «هر امري كه موجب تخفيف يا تحقير شود» به كار رفته است.

رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه بيشتر مواد مندرج در گزارش‌هاي حقوق بشري درباره ايران معمولاً مستند به «اظهارات چهره‌هاي ضدانقلاب و مخالفان جمهوري اسلامي» است اظهار كرد: انتظار طبيعي و عقلاني از هر گزارشگري آن است كه بي‌طرف باشد، در حالي كه گزارش‌هاي حقوق بشري درباره ايران با يكجانبه‌گرايي تصويري نادرست از كشور و نظام اسلامي ارائه مي‌دهد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ایران دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
0
0
اروپا و سخن از حقوق بشر !!؟ خیلی خیلی مضحک و مسخره است !!!!! فرزندان اسکندر گجستک (جوانمرگ شده به نفرین پس از آتش زدن اوستا ) به نفرین (ملعون ) ، و آتیلا و هیتلر و چرچیل و استالین خون آشام را چه به حقوق بشر ؟؟؟؟؟ درست مثل این می ماند که خوک درباره غیرت داد سخن سر دهند !!! یا کرم خاکی درباره صورت های فلکی یا میکروب درباره بهداشت صحبت کند !!! حقوق بشر مانند همه علم ها و تمدن ها ریشه در آموزههای دینی پیغامبران الهی از آدم و نوح و ابراهیم تا محمد(ص) دارد و بس ! نه ملعبه انگلو - صهیونیست های استعمارگر خبیث شریر ......... ضد بشر !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار