کد خبر: 631636
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
مدیر پورتال تخصصی مناظره و گفتگوي صدا و سيما:
انسان اجتماعي بقا و تداومش بستگي به ارتباط با سايرين دارد و ارتباط محيطي، عاطفي، اقتصادي، تعليم و تربيت و انواع ارتباط ها نيز به رابطه كلامي وابسته است.
جوان‌آنلاين: حجت الاسلام پيكري مدیر پورتال تخصصی مناظره و گفتگوي صداوسيما، در خصوص اهميت ارزش هاي اخلاقي و ارتباطش با توسعه، به نقش كلام در توسعه هر جامعه اشاره كرد و گفت: پايه ارتباط انسان ها كلام است و اصلاح ارتباط كلامي در جامعه، خانواده، اداره و كوچه و بازار باعث مي شود كه توسعه جامعه الهي شود.
 
وي افزود: انسان اجتماعي بقا و تداومش بستگي به ارتباط با سايرين دارد و ارتباط محيطي، عاطفي، اقتصادي، تعليم و تربيت و انواع ارتباط ها نيز به رابطه كلامي وابسته است.
 
حجت الاسلام پيكري ارتباط با خداوند را هم نوعي ارتباط كلامي دانست و گفت: دعا ارتباط كلامي فردي با خدا و حضور و عبادت در مساجد، معابد، كليساها و كنيسه ها ارتباط كلامي جمعي است.
 
مدير پورتال تخصصي مناظره و گفت و گو ادامه داد: همه انسان ها، حتي ظالم ترين آنها خوب حرف مي زنند؛ اما حرف خوبي نمي زنند و افراد را با زبان خود اغفال مي كنند. بنابراين اگر رابطه كلامي اصلاح شود، رابطه همه اجزاي جامعه اصلاح مي شود. بايد فكر و تأمل كرد تا هم حرف خوب بزنيم و هم خوب، حرف بزنيم و حرف زدن را مديريت كنيم. هيچ پليدي و گناهي در عالم وجود ندارد الا اينكه با زبان ارتباط دارد.
 
حجت الاسلام پيكري در جمع بندي اين گفت و گو با تاكيد بر معارف درون ديني گفت: ما بايد با هر مخاطبي به اندازه فهم او صحبت كنيم و تلاش كنيم با هيچ مخاطبي خلاف واقع سخن نگوييم.پرتال مجازی مناظره و گفت‌وگو به آدرس www.monazereh.ir قابل دسترس همگان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار