کد خبر: 631362
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
یک مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا علی رغم هشدار به شرکت هایی که قصد ورود به تجارت با ایران را دارند خواستار ادامه تعامل "هالک بانک" ترکیه با ایران شد.

خبرگزاری مهر: یک مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا علی رغم هشدار به شرکت هایی که قصد ورود به تجارت با ایران را دارند خواستار ادامه تعامل "هالک بانک" ترکیه با ایران شد.

 دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری آمریکا که در ترکیه به سر می برد گفت: شرکت ها باید از تجارت با ایران اجتناب کنند زیرا هنوز بسیاری از تحریم های ایران با وجود توافق هسته ای پا بر جاست.

وی در آنکارا گفت: با وجود توافق ژنو هنوز بخش زیادی از تحریم های ایران برقرار است از جمله تحریم هایی در بخش بانکی، انرژی و کشتیرانی.

کوهن گفت: شرکت ها دست نگهدارند ایران در حال حاضر برای تجارت باز نیست، شاید آن روز برسد اما آن روز الان نیست.

وی همچنین گفت: ما انتظار داریم بانک دولتی هالک بانک ترکیه به پرداخت پول نفت ایران ادامه دهد.

دیدار این مقام آمریکایی از ترکیه در حالی صورت می گیرد که شرکت های ترکیه ای بعد از کاهش تحریم های ایران از سوی اروپا و آمریکا آماده ورود به ایران می شوند و گفته شده در سفر روزهای آتی نخست وزیر این کشور با ایران مذاکرات بر افزایش همکاری تجاری ایران و ترکیه متمرکز خواند شد.

حتی برخی از رسانه های ترکیه از احتمال امضا توافقنامه همکاری استراتژیک بین ایران و ترکیه در دیدار رجب طیب اردوغان از تهران خبر داده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار