کد خبر: 631336
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه کشتار گونه‌های نادر جانوری از جمله پلنگ طی ماه‌های اخیر مشکوک به نظر می‌رسد، گفت: در رابطه با شکار گوزن زرد ایرانی در پارک پردیسان، دو فرد متخلف به دستگاه‌های قضایی و امنیتی تحویل شدند.

خبرگزاری فارس: معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه کشتار گونه‌های نادر جانوری از جمله پلنگ طی ماه‌های اخیر مشکوک به نظر می‌رسد، گفت: در رابطه با شکار گوزن زرد ایرانی در پارک پردیسان، دو فرد متخلف به دستگاه‌های قضایی و امنیتی تحویل شدند.

احمد علی کیخا درباره علت تند شدن روند شکار گونه‌های نادر جانوری از جمله پلنگ در کشور اظهارداشت: در رابطه با کشته شدن پلنگ تنکابن(پلنگی که توسط شکارچیان فلج شده بود) دو نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

معاون سازمان محیط زیست درباره کشته شدن پلنگ‌ها گفت: این قضیه مشکوک به نظر می‌رسد چراکه طی روزها و ماه‌های گذشته شاهد کشته شدن تعداد قابل توجهی از این گونه‌های جانوری در کشور بودیم.

کیخا با اشاره به تشکیل کمیته بحران در این خصوص اظهارداشت: در این باره سازمان‌های مردم نهاد نیز به کمک سازمان محیط زیست آمده‌اند البته مکاتباتی را نیز با دستگاه‌های قضایی و راه و شهرسازی نیز داشته‌ایم.

وی بخشی از تلف شدن پلنگ‌ها را ناشی از جاده‌های میان‌گذر در زیست‌گاه‌های این گونه‌های جانوری دانست و بیان داشت: بر همین اساس در صدد هستیم در نقاط حادثه خیز، تابلوهای راهنما نصب کنیم. البته در بلند مدت نیز برنامه‌های دیگری را در پیش داریم که از جمله این برنامه افزایش جریمه صید و شکار اشاره کرد.

معاون سازمان محیط زیست همچنین درباره کشته‌ شدن گوزن زرد ایرانی در پارک پردیسان خاطرنشان کرد: در این باره دو فرد مشکوک توسط دستگاه‌های قضایی و امنیتی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند و بیش از این اطلاعات دیگری در اختیار نداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار