کد خبر: 631060
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
تروریست‌های تکفیری «جبهة النصره» که سال گذشته ۵۰ کودک شیعه به همراه مادرانشان را از این دو روستا ربودند اقدام به آزادی ۱۰ نفر از کودکان کرده اما مادران آن‌ها کماکان در اسارت تروریست‌ها بسر می‌برند.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، مقامات امنیتی سوریه گزارش دادند؛ 10 کودک شیعه از میان 50 کودک ربوده شده توسط گروه‌های تروریستی تکفیری از روستاهای شیعه‌نشین «نبل» و «الزهراء» در حومه حمص، آزاد شدند.

 

براساس خبری که خبرگزاری «الشرق الاوسط» منتشر کرده؛ تروریست‌های تکفیری «جبهة النصره» که سال گذشته 50 کودک شیعه به همراه مادرانشان را از این دو روستا ربودند اقدام به آزادی 10 نفر از کودکان کرده اما مادران آن‌ها کماکان در اسارت تروریست‌ها بسر می‌برند.

 

اسامی 9 نفر از این کودکان آزاد شده به این شرح است: «آلاء حسن محمود» 18ساله، «خدیجه محمد طوب» 14 ساله، «حوراء محمد طوب» 10ساله، «زهرا محمد طوب» 13 ساله، «آیة محمد غزال» 6 ساله، «بیان محمد غزال» 9 ساله، «غصون شربو» 5/2 ساله، «خوله حسین فواز سنتین» 2 ساله و «علی حسن جعفر» 9 ساله.

 

روز بیست و سوم ژوئیه 2012 گروه‌های سلفی جهادی وابسته به سازمان تروریستی «القاعده» و در راس آن‌ها گروه «جبهه النصرة» دو روستای «نبل» و «الزهراء» را محاصره کردند.

 

در این دو روستا که به نماد مقاومت در بحران سوریه و ایستادگی در برابر این گروه‌های مسلح تبدیل شده‌اند حدود 55 الی 60 هزار شهروند شیعی سوری زندگی می‌کنند.

 

گروه‌های سلفی جهادی بر این باورند، به این جهت که اکثریت ساکنان این دو روستا شیعی هستند کشتار آن‌ها تحت عنوان اینکه «رافضی» ناپاک هستند، جایز و روا است.

 

 

 

 

منبع: ابنا

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار