کد خبر: 631005
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
گفت‌وگوی با بهرام سیف‌خانی قهرمان سابق کشتی ایران و سرپرست این روزهای تیم ملی سوئد
متاسفانه سبک کشتی فرنگی ایران خشن است و شاید در مسابقات بین‌المللی دیگر با مشکل مواجه شوند. سبک کشتی اروپایی تکنیکی است اما ایرانی‌ها تمایل دارند قدرتی کار کنند. ما در ایران با سبک جدیدی از کشتی روبه‌رو شدیم.

بهرام سيف‌خاني، قهرمان اسبق كشتي كشورمان است. او سال‌هاست كه در سوئد زندگي مي‌كند. سيف‌خاني هم‌اكنون سرپرست تيم ملي كشتي فرنگي سوئد است كه به همراه اين تيم در مسابقات يادگار امام در كشورمان حضور داشت. تيم ملي سوئد در اين رقابت‌ها به دو مدال طلا و برنز دست پيدا كرد. در حاشيه اين رقابت‌ها فرصتي پيش آمد تا با او گفت‌وگويي داشته باشم.

 

 

آقاي سيف‌خاني! به طور كلي سطح مسابقات را چگونه ديديد؟

كشتي ايران يكي از قطب‌هاي اصلي كشتي دنياست و من كاملا از نحوه برگزاري مسابقات راضي هستم. گرچه مي‌دانم كه تيم اصلي ايران در اين مسابقات حضور نداشت اما نفرات مطرحي از ايران در اين رقابت‌ها كشتي گرفتند.

 

بعد از ماندگاري كشتي در المپيك و تغيير قوانين، چشم‌انداز كشتي سوئد به عنوان يك كشور اروپايي را چگونه مي‌بينيد؟

كشتي سوئد با قوانين جديد بهتر شده است، اكنون توجه ويژه‌يي به جوانان داريم و كشور سوئد سرمايه‌گذاري خوبي در كشتي داشته است. من فكر مي‌كنم در آينده نتايج بهتري خواهيم گرفت.

 

استقبال مردم از كشتي در سوئد چگونه است؟

جوان‌هاي با استعداد زيادي در سوئد جذب كشتي شده‌اند و با توجه به سرمايه‌گذاري صورت گرفته در اين كشور، من اطمينان دارم كه با اين استقبال، كشتي سوئد پيشرفت خوبي خواهد كرد.

 

كشتي‌گير سنگين وزن شما، دارنده مدال برنز المپيك است، اما تيم ايران هم، نفرات خوبي در سنگين وزن دارد، فكر مي‌كرديد يوهان يورن، مدال طلاي اين رقابت‌ها را كسب كند؟

با توجه به اينكه يوهان در دو هفته اخير در اردوي اسپانيا حضور داشت و تمرينات خيلي سختي را پشت سر گذاشته بود؛ كمي خسته بود و فقط براي كسب مدال آمده بود. اما ما انتظار داشتيم كه او طلا بگيرد و خوشبختانه انتظار ما را برآورده كرد.

 

آيا مي‌دانيد كه تيم ايران در اين رقابت‌ها تقريبا از تمامي داشته‌هاي خود در وزن 130 كيلو استفاده كرد؟

بله كاملا. وزن 130 كيلو تنها وزني بود كه تيم ايران تقريبا با تمام نفرات اصلي خود در اين رقابت‌ها شركت كرده بود. در اينجا مشخص مي‌شود كه تيم كشتي فرنگي ايران بعد از امير علي اكبري، كمي با مشكل مواجه شده است.

 

كشتي‌گير شما در وزن 75 كيلو هم مدال برنز را به گردن آويخت، وضعيت كشتي گيران اين وزن را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

روبرت روسن گرين، عنوان‌دار است و آينده بسيار خوبي دارد. او در مسابقات استانبول به مقام پنجم دست يافت و اميدوارم بتواند موفقيت‌هاي خود را تكرار كند. سعيد عبدولي كشتي گير 75 كيلو شما هم بسيار خوب بود و خيلي آماده نشان داد.

 

به طور كلي از كشتي گيران سوئدي در اين رقابت‌ها رضايت داريد؟

بله، آنها تمام تلاش خود را كردند و كاملا از آنها راضي هستم.

 

آيا بين سبك كشتي ايراني و اروپايي تفاوتي مي‌بينيد؟

متاسفانه سبك كشتي فرنگي ايران خشن است و شايد در مسابقات بين‌المللي ديگر با مشكل مواجه شوند. سبك كشتي اروپايي تكنيكي است اما ايراني‌ها تمايل دارند قدرتي كار كنند. ما در ايران با سبك جديدي از كشتي روبه‌رو شديم.

 

اين امكان وجود دارد كه دوباره با تيم ملي سوئد به ايران بياييد؟

بله. با مسوولان كشتي فرنگي ايران صحبت كرده‌ايم و قرار است با هم همكاري داشته باشيم. يكي از محورهاي اين همكاري برگزاري اردوهاي مشترك در سه رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار