کد خبر: 630988
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
گزارش «جوان‌آنلاين» از دلالان مرغ كه ساز افزایش قیمت را از قبل عيد کوک کردند
همزمان با افزایش تقاضا برای خريد مرغ در ايام نزديك به سال جديد، نگرانی مرغداران از بالارفتن قیمت تمام شده و نگرانی از تامین بازار آغاز می شود.
زینب صناعی
جوان‌آنلاين: با رسیدن به ایام پایانی سال و افزایش 100 درصدی جوجه و نهاده های دامی، مرغداران ساز افزایش قیمت را کوک کردند و با رایزنی های مختلف منطقی شدن قیمت مرغ (گران شدن قیمت ) را از مسئولان خواستار شدند.

امسال از ابتدای بهمن ماه بازار با تغییر قیمت مواجه شده است به طوری که قیمت جوجه به 1800 تا 2200 تومان افزایش یافته و نهاده ها نیز اندکی گران شده است.
 

البته این دلال بازی و بالا بردن قیمت جوجه و نهاده، همواره در روزهای پرمصرف اتفاق می افتد و سازمان حمایت نیز به رغم بازرسی های متعدد خود از بازار از کنترل قیمت ها عاجز است.
 

در حال حاضر با زمزمه افزایش قیمت ها تولید کنندگان تلاش می کنند با بازار گرمی و هشدار به مسئولان، افزایش قیمت ها را در اسفند ماه  کلید بزنند.
 

يك بام و دوهواي مرغداران
درهفته های اخیر از یک سو تولید کنندگان از عرضه سبد کالایی و احتمال کاهش تقاضا در بهمن و اسفند ماه سخن گفتند و از سوی دیگر از افزایش قیمت نهاده های تولید خبر می دهند و دولت را به کاهش تولید تهدید می کنند.
 

در این خصوص  رییس پرورش دهندگان مرغ گوشتی  با طرح این سوال که با افزایش قیمت جوجه به 2هزار تومان قیمت منطقی مرغ باید چند باشد ؟ از مسئولان مربوطه خواست که قیمت مرغ را منطقی کرده و از زیان مرغداران جلوگیری کند.
 

مرغدار را متضرر نكنيد
محمد یوسفی در گفت و گو با «جوان‌آنلاين» افزود: در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا است و قیمت مرغ به قیمت 6500 تومان منطقی به نظر می رسد اما مرغداران برای تامین نیاز شب عید به جوجه‌ریزی بیشتر نیاز دارند و همین مسئله تقاضا و به تبع آن قیمت را بالا برده است.
 

وی تاکید کرد: سال گذشته، شرکت پشتیبانی امور دام ذرت را 700 و کنجاله سویا را 1050 تومان به مرغدار می فروخت و در مقابل مرغ را کیلویی 5300 تومان از تولیدکننده خریداری می کرد اما امسال با گران کردن سویا به 1800 و ذرت 950 تومان قیمت مرغ را 6500 تومان تعیین کرد ولي از این پس با گران شدن قیمت جوجه، دیگر تولید توجیه اقتصادی ندارد و در این زنجیره تولید تا مصرف مرغدار متضرر می شود.
 

قيمت مرغ را منطقي كنيد
وی قیمت جوجه را در بهمن ماه سال گذشته هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به این تغییر قیمت، واقعا قیمت مرغ باید چند باشد تا تولید برای مرغدار مقرون به صرفه باشد.
 

یوسفی با تاکید براینکه، مرغداران خواستار متعادل شدن قیمت ها هستند از مسئولان وزارت جهاد و صنعت و بازرگانی درخواست کرد تا با توجه به عوامل تولید قیمت مرغ را منطقی کرده وبا افزایش بازرسی ها دست دلالان را از این صنعت کوتاه کنند.
 

وی اظهار داشت: اگر قیمت مرغ کیلویی 7500 تا 7800 تومان باشد حاشیه سودی برای تولیدکنندگان مرغ خواهد داشت در غیر این صورت احتمال دارد، تولید مرغ در ماههای پایانی سال کاهش یابد و بازار دچار اشفتگی شود.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
0
1
هر دماز این باغ بری می رسد
ملت برند بمیرند یه دفعه
خرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
0
0
خدا یا خودت برا محروم کاری بکن که خلق الله فقط نقشه مخرب میریزد
دوستان ، آقایان ، مدیران محترم این قانون حکومت داری نیست ، که از سر صبح که چشم و گوشتان باز میشود طرح افزایش قیمت ها را میریزید ، یکی به نام مشکل واردات گران نیازمندیها ، یکی به نام نبود منابع داخلی امکانات و ... بخدا همین افرادی که الان دارن از گرسنگی زجر تحمل میکنند و هیچ حرفی از دهانشان بیرون نمیاید کشور را از چنگ دشمن در آوردند و الان هم دارند با سکوت خود مشت به دهان ابرقدرتهای شرق و غرب میزنند همین افراد شما ها را به این اسم و رسم و منصب قدرت رساندند ، هیچ فکر نکن که قدرت خودت بوده که رئیس شدی و داری طرح ستمکاری بر مظلوم را بپا میکنی ، بخدا وندی خدا قسم که تو با دست همین بدبخت ها مسلح شده ای و تیغ به گلوی آنها گذاشته ای

رهبرم خودت فکری بیندیش که اینان دارند نقشه ای که دشمن دارد میلیاردها دلار برای اجرایش خرج میکند به رایگان و بی خبر از کار خود (شاید هم با خبر )اجرا میکنند .

حاظریم از تب فقر بسوزیم ولی منت نامردان نکشیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار