کد خبر: 630857
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
تكرار تاريخ سرخ شهادت در كربلاي ايران،‌ لبنان و سوريه
روز گذشته تصاويري از لحظات خداحافظي سردار شهيد مهدي كازروني با خانواده‌اش را در همين ستون منتشر كرديم.
آرمان شريف

خانواده‌اي چهار نفره كه لنز يك دوربين عكاسي قديمي روزهاي با هم بودنشان، زماني كه كودكانشان را در آغوش دارند و شادمانه روزگار مي‌گذرانند را ثبت كرده است. اما در فريم‌هاي بعدي لحظه خداحافظي با پدر، زماني كه پيكرش را براي تشييع و خاكسپاري نزد خانواده آورده‌اند را ديديم. در حالي كه بچه‌ها بدون هيچ ترس و واهمه‌اي، بالاي بدن بي‌جان پدر نشسته‌اند و صورتش را نوازش مي‌كنند. اما گويي تاريخ دوباره و عينا تكرار شده باشد، امروز و در همين صفحه عكس‌هاي شهيدي ديگر به نام «حسن اسماعيل زلغوط» از شهداي لبناني و حزب‌اللهي را پيش رويتان قرار مي‌دهيم كه در تاريخ 27 خرداد 1392 در خاك سوريه به شهادت رسيد. خط سرخ شهادت از كربلاي سال 61 ادامه يافته و در كربلاهاي ايران، لبنان و سوريه تداوم مي‌يابد.

حسن اسماعيل شادمان از لذت پدر شدن، نوزاد دخترش را عاشقانه مي‌بويد. مي‌گويند نوزادان تازه متولد شده همراه خود بوي بهشت را به زمين مي‌آورند و پدر گويي شميم آشنايي به مشامش خورده، از حضور فرزندش سرمست شده است. چشمان پدر به آرامي بسته شده و چشمان فرزند آسمان را نگاه مي‌كند. اولين تصاوير نقش بسته بر ذهن نوزاد، تصوير پدري مهربان و خندان با چشماني بسته است.

حسن اسماعيل وقتي خبر نفوذ تروريست‌ها و گروه‌هاي تكفيري در كشور سوريه را شنيد براي مقابله با تروريست‌ها و حمايت از حرم اهل‌ بيت خانواده خود را رها كرد و راهي كشوري شد كه آتش جنگ در آن شعله مي‌كشيد. حسن اسماعيل خوشحال از تصميم خود، مي‌دانست كه شهادت پايان راهي است كه در آن گام نهاده.

چندين ماه گذشته و دختر حسن اسماعيل بزرگ‌تر شده است. هر چند هنوز طفلي كوچك است اما ديگر پدر و مادرش را مي‌شناسد و متوجه بودن و نبودن آنها مي‌شود. دختر در آغوش مادر، بر بالاي پيكر مطهر پدر شهيدش آمده و او را نگاه مي‌كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار