کد خبر: 630527
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی گفت: افرادی که قصد پناهندگی دارند به صورت قانونی از کشور خارج شده و در کشور مقصد با استفاده از گذرنامه جعلی و راه‌های غیرقانونی اقدام به سفر به کشور ثالث می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی گفت: افرادی که قصد پناهندگی دارند به صورت قانونی از کشور خارج شده و در کشور مقصد با استفاده از گذرنامه جعلی و راه‌های غیرقانونی اقدام به سفر به کشور ثالث می‌کنند.

سردار صادقی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه قاچاق انسان از داخل کشور به کدام کشورها صورت می‌گیرد؟ گفت: به دلیل اقدامات صورت گرفته افراد به صورت غیرقانونی نمی‌توانند از کشور خارج شوند.

وی افزود: افرادی که قصد پناهندگی دارند به صورت قانونی از کشور خارج شده و در کشور مقصد با استفاده از گذرنامه جعلی و یا راه‌های غیرقانونی اقدام به سفر به کشور ثالث می‌کنند.

صادقی با اشاره به توصیه‌های مطرح شده در مورد عدم مهاجرت به کشور استرالیا گفت: سفر به این کشور تنها مخصوص به ایرانی‌ها نیست بلکه مهاجران افغانی، پاکستانی، بنگلادشی و ... نیز به این کشور سفر می‌کنند، اما مهاجران غیر قانونی به بیانیه، توصیه و ... توجهی نمی‌کنند.

صادقی با اشاره به خطرات مهاجرت غیرقانونی به کشورهای دیگر، گفت: بارها نیروی انتظامی در این زمینه اطلاع رسانی‌های متعددی داشته و حتی مستندی در این زمینه تهیه و پخش کرده است اما مردم فریب قاچاق‌برها را می‌خورند.

وی با بیان اینکه افرادی به صورت قانونی از کشور خارج و بیرون از مرزهای ایران اقدام به مهاجرت غیرقانونی می‌کنند گفت: بعضا مهاجران برای سفر به استرالیا به اندونزی سفر کرده و از آنجا با مدارک جعلی و یا راه‌های غیرمعمول به آن کشور سفر می‌کنند و برای سفر به کشورهای اروپایی نیز بعضا با استقرار در ترکیه از این مسیر سفر می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار