کد خبر: 630430
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
آليـا در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
نماينده مردم تهران با تاكيد بر اينكه پس گرفتن دعوت ايران يك بي آبرويي براي سازمان ملل و هم براي مدعيان در منطقه است كه جبرانش سخت خواهد بود، گفت: پس گرفتن دعوت ايران به جايگاه سازمان ملل لطمه زد.
جوان‌آنلاين: فاطمه آليا در گفت‌وگو «جوان‌آنلاين» اظهارداشت: جايگاه جمهوري اسلامي ايران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در واقع بر اساس سه اصل عزت، حكمت و مصلحت جايگاه مقتدرانه‌اي در سطرح بين الملل بوده است.
 

وي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي همواره به عنوان يك ركن اساسي جبهه مقاومت در دنيا مطرح مي شود، تصريح كرد: در مقطع جديد موضع ايران عزتمندانه بود و حضورش در كنفرانس ژنو 2 را منوط به نپذيرفتن پيش شرط ها كرد.
 

اين نماينده مردم تهران با بيان اينكه ايران از اول اعلام كرد كه پيش شرط ها را نمي پذيرد، افزود: اين موضوع دلايلي دارد كه در ژنو 1 و در تضعيف جبهه مقاومت مردم سوريه بود و جمهوري اسلامي با علم به اين موضوع هر گونه پيش شرطي را نپذيرفت.
 

آليا عنوان كرد: در حال حاضر يك واقعيت انكارناپذيري وجود دارد كه معادلات بين ا لمللي به خصوص در غرب آسيا و اين منطقه، به ويژه براي حل بحران سوريه حضور ايران تعيين كننده و مفيد است به همين دليل بانكي مون در ابتدا حضور ايران در ژنو 2 را پذيرفت و از وزير خارجه كشورمان براي شركت در اين مذاكرات دعوت كرد اما وقتي به تاثيرگذاري ايران در اين كنفرانس پي بردند، گروه هاي استعماري و دولت امريكا فشارهايي را به سازمان ملل آوردند كه دبير كل سازمان ملل دعوتش را پس گرفت.
 

وي با بيان اينكه اين پس گرفتن دعوت دو پيام مهم براي انديشه هاي آزاد جهان داشت، گفت: متاسفانه سازمان ملل كه در واقع سازمان يا مجموعه نماينده ملت هاي غيرمستقل مي تواند باشد استقلال خود را از دست مي دهد و تحت تاثير گروه هاي فشار و صهيونيستي و احيانا تروريستي جايگاه سازمان ملل لطمه خورد.
 

اين نماينده مردم تهران ادامه داد: پيام دوم اين است كه سازمان ملل در واقع اراده ايجاد صلح را ندارد و از مفاهيمي مانند صلح تنها استفاده ابزاري مي كند. اين در حاليست كه جمهوري اسلامي هميشه براي صلح پيش قدم بوده است اما عده اي موجوديت خود را براي تنش در منطقه مي دانند و اين پس گرفتن دعوت يك بي آبرويي براي سازمان ملل و هم براي مدعيان در منطقه است كه جبرانش سخت خواهد بود.
 

آليا افزود: در عين حال جمهوري اسلامي در برخورد با اين كار غيرمنطقي حمايت خود را از دولت قانوني سوريه اعلام مي كند و معتقد است سرنوشت سوريه بايد بدون دخالت بيگانگان باشد و اينكه دخالت كشورهاي بيگانه در يك كشور مستقل با كنوانسيون هاي بين المللي مغايرت دارد.

 

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
1
بخاطر مذاکرات هسته ای هستش
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
2
1
..... امنیت ایران به هیجوجه به سوریه بستگی ندارد.
احمدخواجوند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
2
الياخانم اين دبير كل كارخوبي كرده چون فهميد اينها در ژنور بملت ايران خيانت شده ترسيد به ملت سوريه ظلم بشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار