کد خبر: 630189
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
به نظر مي رسد از نظر رهبر معظم انقلاب هوشياري و آگاهي مسلمانان مهمترين راهكار براي مقابله با فعاليت جريان هاي تكفيري است.

شفاف: مقام معظم رهبري روز گذشته در دیدار جمعی از مسئولان کشور، میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و گروه‌هایی از مردم، با دعوت از جهان اسلام برای برآورده ساختن انتظارات پیامبر خاتم، تاکید کردند: امروز مهمترین مساله دنیای اسلام، وحدت است و با وجود همه توطئه‌ها، آینده امت اسلامی در پرتو وحدت، آگاهی و بیداری اسلامی، درخشان و نوید بخش خواهد بود.


ايشان در بخشي ديگر از سخنان خود وجود جريان هاي تكفيري را مهمترين مانع بر سر وحدت مسلمانان دانستند و با اشاره به آیه شریفه «اَشدّاء علیَ الکُفّارِ رُحَماء بَینَهُم» افزودند: جریان تکفیری، این دستور صریح پروردگار را نادیده می‌گیرد و با تقسیم مسلمانان به «مسلمان و کافر»، آنها را به جان هم می‌اندازد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با توجه به این واقعیات، جریان تکفیری را خطری بزرگ برای دنیای اسلام برشمردند و با توصیه به کشورهای اسلامی برای مراقبت و هوشیاری کامل، افزودند: متأسفانه برخی دولت‌های مسلمان، به عواقب حمایت از این جریان بی توجهند و نمی‌فهمند که این آتش، دامن همه آنها را هم خواهد گرفت.


مقام معظم رهبري در شرايطي نسبت به خطر تكفيري ها در ميان مسلمانان هشدار دادند كه روز به روز شاهد افزايش قدرت اين فرقه انحرافي و گسترش دامنه فعاليت آنها هستيم. نمونه آن را مي توان حضور تكفيري ها در سوريه دانست. امروزه سوريه بر بستري از ويراني، جنايت، خون قرار دارد و اين به واسطه فعاليت گروه هاي تروريستي و تكفيري مي باشد. گروه هايي كه برخي از سران كشورهاي منطقه نير از هيچگونه حمايتي از آنها دريغ نكرده اند و با حمايت هاي مالي و لجستيكي به قدرتمندترشدن و افزايش حملات وحشيانه آنها ياري رساندند.


اما سوريه فقط جولانگاه و هدف فعاليت اين گروهك هاي تروريستي نيست. بلكه ايران نيز به يكي از اهداف فعاليت اين گروهك ها تبديل شده است. حمله سه سفارت ايران در لبنان و شهادت رايزن فرهنگي ايران، حمله گروهك تروريستي جندالله به پاسگاه مرزي در سراوان و شهادت تعدادي از مرزبانان ايراني نمونه هاي ديگر اقدامات تروريستي گروه هاي تكفيري هستند. و در چند روز گذشته نيز شاهد بوديم كه يك ديپلمات ايراني در يمن به شهادت رسيد.

 


در همين راستا نيز هفته گذشته آيت الله آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه در ديدار با مسئولان قضايي كشور فرمدند: جریان های تکفیری همچون موریانه « وحدت اسلامی » را از درون می خورند. وي  از وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران خواست که در برابر خطر ورود جریان های تکفیری به کشور هوشیار باشند و دیدگاه های تکفیری را به هیچ وجه از جنس اختلاف نظر مذاهب اسلامی تلقی نکنند، بلکه برخوردی متناسب با ماهیت ضدامنیتی این جریان ها در پیش بگیرند.
 
راه مقابله با جريان هاي تكفيري چيست؟


مقام معظم رهبري در ادامه فرمايشات روز گذشته خود مهمترين راهكار مقابله با هر عامل ضد وحدت را تکلیف بزرگ شیعه و سنی و دیگر شاخه‌های مذهبی خواندند و خاطرنشان کردند: نخبگان سیاسی، علمی و دینی برای ایجاد وحدت در جوامع اسلامی، وظایف سنگینی برعهده دارند. رهبر انقلاب در همین زمینه، «علمای دنیای اسلام» را به برحذر داشتن ملت‌ها از اختلافات فرقه‌ای و مذهبی، «دانشمندانِ دانشگاه‌ها» را به تبیین اهمیت اهداف اسلامی برای دانشجویان و «نخبگان سیاسی امت اسلامی» را به تکیه بر مردم و دوری از بیگانگان و دشمنان اسلام فراخواندند و تاکید کردند: امروز مهمترین مساله در دنیای اسلام، وحدت است.


به نظر مي رسد از نظر رهبر معظم انقلاب هوشياري و آگاهي مسلمانان مهمترين راهكار براي مقابله با فعاليت جريان هاي تكفيري است. در اين ميان مهمترين وظيفه بر عهده انديشمندان و علماي اسلام است كه بايد با آگاهي بخشي و تنوير افكار عمومي خطرات و تهديد هايي كه از سوي اين فرقه انحرافي مسلمانان را تهديد مي كند آگاه سازند و با نشان دادن جمود فكري آنها و سست بودن پايه اعتقادات جريان تكفيري نقش بزرگي در وحدت و همزيستي آرام و مسالمت آميز مسلمانان ايفا كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار