کد خبر: 629342
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
گزارش شهدای ایران از جنایت شارون و موضع گیری فلسطین
میلانی بوتروس الها بروجه از ساکنان بیروت می گوید ما سی و دو سال است که رنج کشیده ایم و او (شارون) فقط هشت سال رنج کشید.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری شهدای ایران؛ متن خبر این بود: «آریل شارون» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از هشت سال کما در یکی از بیمارستانهای سرزمین های اشغالی مرد.  همین یک جمله برای سرزمین فلسطین دنیایی از جشن همراه با یادآوری خاطرات و جنایت های شارون بود؛ مردی که سرزمین صبرا و شتیلا را غرق در خون کرد.

فاجعه تاریخ در صبرا و شتیلا

در ۶ ژوئن ۱۹۸۲ ارتش اسرائیل حمله‌ای را به لبنان شکل داد که اسم این عملیات، صلح برای اسرائیل و مرگ بر هر کس دیگر بود. در این بمباران‌ها در بیروت ۱۸۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. ۶۰ روز بعد آتش بس انجام شد و با خروج نیروهای نظامی چند ملیتی از لبنان، اسرائیل در تدارک یک کشتار وسیع از فلسطینی‌ها شد.

در ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر ارتش اسرائیل در غرب بیروت به فرماندهی شارون اردوگاه صبرا و شتیلا را به بهانه حضور تروریست‌ها در اردوگاه و ترور بشیر جمیل رئیس جمهور لبنان محاصره و با همدستی آن شبه‌نظامیان فالانژ لبنانی رقمی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰۰ فلسطینی که اغلب غیر نظامی بودند را به خاک و خون کشیدند و هزران نفر دیگر را نیز زخمی کردند در آن زمان جمعیت این اردوگاه ۲۰۰۰۰ تن بود و تنها ۲۰۰ نفر از این ۲۰۰۰ تن مسلح بودند در این حمله ۷۰۰ شبه نظامی فالانژ مسیحی نیز به دست افراد مسلح اردوگاه کشته شدند.


 
این جنایت با کارگردانی شارون وزیر جنگ جنایتکار اسرائیل صورت گرفت و در طی ۴۰ ساعت بعد از محاصره بیشتر زنان و دختران مورد تجاوز قرار گرفتند و هزاران شهروند غیرنظامی که شامل زنان و کودکان و افراد مسن بودند به قتل رسیدند. در مواردی دختری بیش از شش بار مورد تجاوز قرار گرفت و سپس به ضرب گلوله به قتل رسید. در زمان قتل عام اردوگاه بطور کامل توسط ارتش اسرائیل محاصره شده بود و شبه نظامی‌های مسیحی با همدستی ارتش اسرائیل مشغول کشتار بودند.

 


۳۸ ساعت بعد دیگر همه چیز از دست رفته بود، صبرا و شتیلا پر از اجساد زنان و کودکانی بود که به بد‌ترین شکل ممکن به قتل رسیده بودند در میان اجساد افرادی دیده می‌شدند که اعضای بدنشان بریده شده بود. جنازه زنان بارداری که کودکان آن‌ها از شکمشان بیرون آمده بود و کودکانی که زنده زنده سوزانده و سر بریده شده بودند در سراسر اردوگاه موج می‌زد. اجسادی دیده می‌شدند که قبل از قتل پوستشان کنده شده بود یا کور شده بودند و دخترانی که قبل از قتل سینه‌هایشان بریده شده بود و مورد تجاوز قرار گرفته بودند. عمق فاجعه به قدری بود که امکان دفن بعضی از اجساد تا روز‌ها وجود نداشت و توسط گربه‌ها خورده شدندو این جنایت را نیز به بقیه جنایات اسرائیل در پیشگاه تاریخ افزود. صلیب سرخ بین هزار فلسطینی را در یک گور دسته جمعی دفن کرد.

 

 

با وجود ارائه شواهد کافی از جنایت صبرا و شتیلا و مقصر شناخته شدن شارون او هرگز مورد پیگرد قرار نگرفت و تنها شارون و تعدادی از ژنرال‌ها بخاطر اعتراض‌های شدید در سراسر جهان مجبور به استعفا شدند. ولی شارون بعد‌ها در اسرائیل به درجات بهتری دست یافت.

جرج اسلویتزر کارگردان هلندی می گوید که در زمان وقوع جنایت، شارون را دیده است که با کلت کمری خود دو کودک فلسطینی را به قتل رساند.

واکنش حماس به خبر مرگ قصاب صبرا و شتیلا

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با صدور بیانیه‌ای مرگ آرییل شارون، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی را لحظه‌ای تاریخی برای ملت ستم دیده فلسطین خواند.

آریل شارون که یکی از جنایتکارترین رهبران اسرائیل محسوب می‌شد امروز(شنبه) و بعد از هشت سال زندگی نباتی جان داد.

نظر بازماندگان صبرا و شتیلا درباره شارون

فلسطینی های جان به در برده از قتل عام صبرا و شتیلا می گویند رنج چند سال اخیر شارون در برابر زجر چند دهه آنان ناچیز است و وی مستحق عذاب بیشتری بود.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ، بازماندگان از این قتل عام، با تلخی از آریل شارون یاد می کنند و در بیروت، در یادمانی که برای قربانیان این حادثه احداث شده است، خاطره عزیزان خود را گرامی می دارند.

میلانی بوتروس الها بروجه از ساکنان بیروت می گوید ما سی و دو سال است که رنج کشیده ایم و او (شارون) فقط هشت سال رنج کشید. با این حال من امید داشتم که وی ده سال دیگر نیز زجر می کشید ولی کاری از دست ما بر نمی آید و این اراده خداوند است.

این در حالی است که دیدبان حقوق بشر نیز گفته است این حقیقت که شارون هرگز به خاطر دست داشتن در قتل عام صبرا و شتیلا محاکمه نشد، فقط این مساله غمبار را تشدید می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار