کد خبر: 629341
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
بنياد شهيد ... و ابتكاري جديد و قابل تامل
مدير كل دفتر پژوهش‌هاي فرهنگي بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجراي طرح پژوهشي با موضوع شادكامي جانبازان و ايثارگران دردفتر پژوهش‌هاي فرهنگي بنياد خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری شهدای ایران؛ فريبا نظري مدير كل دفتر پژوهش‌هاي فرهنگي  بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام كرد:با توجه به اينكه امروزه افزايش شادكامي به عنوان يك هدف فردي و اجتماعي مهم در تمام فرهنگ‌ها مورد توجه قرار گرفته است، براي برنامه‌ريزي در جهت افزايش شادكامي نياز به شناخت ميزان و عوامل مؤثر بر آن است تا با شناسايي اين عوامل، مديران و متوليان حوزه‌هاي برنامه‌ريز اقدامات لازم را براي ارتقاي سطح شادكامي افراد انجام داده و آموزش‌هاي لازم را در اين زمينه ارائه دهند.

 وی ادامه داد: براي اجراي اين طرح كه به صورت ملي اجرا شد 1035 نفر از جانبازان، آزادگان و همسران آنها و همچنين همسران شهدا به عنوان نمونه انتخاب شدند.

 نظری ادامه داد: برون‌گرايي، انجام فعاليت‌هاي ارادي، سلامت جسماني و سطح درآمد از جمله مهمترين عوامل مؤثر بر شادكامي در جانبازان و ايثارگران است. مطابق يافته‌هاي پژوهش حاضر از بين فعاليت‌هاي ارادي، داشتن اهداف روشن و واضح در زندگي، پيگيري مستمر آنها، پرداختن به فعاليت‌هاي مورد علاقه و رفت و آمد با افراد فاميل بيشترين رابطه را با شادكامي دارد.

 مدیرکل دفتر پژوهش های فرهنگی بنیاد فعاليت‌هاي ارادي را بعد از ويژگي‌هاي شخصيتي، مهمترين عامل مؤثر بر شادكامي جانبازان و ايثارگران عنوان کرد و افزود:  مي‌توان با آموزش اين فعاليت‌ها ميزان شادكامي را در ايثارگران و خانواده‌هاي آنها افزايش داد.

 مدير كل دفتر پژوهش‌هاي فرهنگي بنياد شهيد هدف اجراي اين طرح را، شناسايي وضعيت موجود شادكامي در ايثارگران، تعيين سهم هر يك از عوامل شخصيت، شرايط زندگي و فعاليت‌هاي ارادي بر شادكامي در اين گروه و تعيين مدلي براي آن به همراه ارائه راهكارهايي براي افزايش شادكامي در جامعه ايثارگري اعلام كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار