کد خبر: 628729
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
سازمان مالیاتی اعلام کرد؛
بر اساس بخشنامه ای که علی عسگری رییس کل سازمان امور مالیاتی ارسال کرده است، مواردی چون بهای فروش مبنای محاسبه مالیات نقل و انتقال انواع خودرو، مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی خودروهای وارداتی و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع وانت، بر اساس نرخ سال 93 یا 2014 به چشم می خورد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بر اساس ماده 42 قانون ارزش افزوده ماليات نقل و انتقال انواع خودرو به استثناء ماشين هاي راهسازي، کارگاهي، معدني، کشاورزي، شناورها، موتورسيکلت و سه چرخه موتوري اعم از توليدداخل يا وارداتي، حسب مورد معادل يک درصد 1 درصد قيمت فروش کارخانه (داخلي) و يا يک درصد مجموع ارزش گمرکي و حقوق ورودي آنها تعيين مي شود.

از سوی دیگر عوارض ساليانه انواع خودرو هاي سواري و وانت دو کابين اعم از توليد داخل يا وارداتي حسب مورد معادل يک در هزار قيمت فروش کارخانه ( داخلي) و يا يک در هزار مجموع ارزش گمرکي و حقوق ورودي آنها خواهد بود.

بنا بر این تکلیف قانونی، سازمان امور مالیاتی هر ساله اقدام به ارائه قیمت مصوب انواع خودروهای خارجی و داخلی می کند تا در نقل و انتقال خودروها ملاک قرار گیرد. نکته مهم در این فهرست قیمتی، نزدیک بودن آن به قیمت های واقعی موجود در بازار است تا ملاک عمل قرار گرفتن آنها، با شرایط عمومی قیمت ها همخوانی داشته باشد.

بر اساس بخشنامه ای که علی عسگری رییس کل سازمان امور مالیاتی خطاب به روسای امور مالیاتی شهر تهران و مدیران کل امور مالیاتی استانهای مختلف ارسال و صبحانه به نسخه ای از آن دست پیدا کرده است، مواردی چون بهای فروش مبنای محاسبه مالیات نقل و انتقال انواع خودرو، مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی خودروهای وارداتی و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع وانت، بر اساس نرخ سال 93 یا 2014 به چشم می خورد.

در این میان قیمت ارزان ترین خودرو را می توان بهای انواع پیکان دانست که مجموعا بهای انواع آن، 6 میلیون  تومان ارزشگذاری شده است و در عین حال، بنز اس ال 65 با نرخ مصوب 1 میلیارد و 200 میلیون تومان، مازراتی کواتروپورته با 1 میلیارد تومان، شورلت تاهوئه با 1 میلیارد تومان، فراری 458 با 1 میلیارد تومان و هامر با 800 میلیون تومان صدرنشین قیمتهای مصوب سازمان مالیاتی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار