کد خبر: 628620
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
كوثري در خصوص سفر جك‌استراو به ايران در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس معتقد است، نباید در سفر جک استراو حاشیه‌‌های سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران تکرار شود كه اگر بخواهد مانند گذشته باشد اصلا نيايد بهتر است.
جوان‌آنلاين: محمداسماعيل كوثري در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به سفرجك استراو به ايران اظهارداشت: با تغيير دولت دهم و جايگزيني دولت يازدهم، سياست خارجي دولت تغييراتي در تاكتيك و رفتار خود داشته است.
 

به گفته وي، بر همين اساس قسمت عمده اين مسئله بر عهده مجلس گذاشته شد تا با پارلمان هاي كشورهاي اروپايي نيز ارتباط برقرار كنيم كه از طرفي آنها را تا حدي از وضعيت كشور و سياست هاي كلان توجيه كنيم چرا كه دانسته‌هاي آنها عمدتا از منافقين و ضدانقلاب است كه در پارلمان هاي اروپا در حال رفت و آمد هستند.
 

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه در هيات همراه جك استراو، تجاري حضور دارند كه براي سرمايه‌گذاري در ايران مي‌آيند، افزود: خوب است اين افراد براي توجيه بيايند و از نزديك در جريان وضعيت كشور قرار بگيرند البته اين رفت و آمدها از منظر ديگر مانند مباحث تجاري و سرمايه‌گذاري در كشورمان نيز كارايي خواهد داشت.
 

سردار كوثري با تاكيد بر اينكه اين رفت و آمد‌ها دقيقا بايد در چارچوب پروتكل و قانون كشور ما باشد، تصريح كرد: نه اينكه شبيه حضور تيم مذاكره كننده اتحاديه اروپا در ايران باشد كه اگر بخواهد چنين حالتي مانند گذشته پيش بيايد اصلا نيايند بهتر است البته مسئولان ما بايد جلوي اين مسائل حاشيه اي را بگيرند كه آنها خلاف قانون كشورمان عمل نكنند.
 

وي ادامه داد: سفر هیات پارلمانی اتحادیه اروپا، در دیدار با دو تن از فتنه گران تخلف آشکاری را برای ملت و دولت ایران، به یادگار گذاشت.
 

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينكه حضور جک استراو و هیات همراه به ایران ربطی به مسائل هسته ای ایران ندارد، عنوان كرد: دستگاههای مسئول قول داده اند تا مسائلی که در سفر هیات های پارلمانی اروپا در ایران اتفاق افتاده است، دیگر تکرار نشود.
 

سردار كوثري با بيان اينكه جمهوری اسلامی ایران، به هیچ یک از افراد و گروههای خارجی اجازه نمی دهد که با حضور در ایران در قانون و یا مسائل داخلی کشور دخالت داشته باشند، گفت: به هيچ عنوان اجازه نمي‌دهيم تا هيات همراه جك استراو با فتنه گران و یا افرادی که محکوم شده اند، نشست و گفتگویی داشته باشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار