کد خبر: 628145
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
پلیس آمریکا مرد ۲۱ ساله ای را از ایالت ایندیاناپلیس دستگیر کرده که سال گذشته را صرف ورود مخفیانه به موزه تاریخ پزشکی ایندیانا کرده و به سرقت مغز انسان و فروش آنها به صورت آنلاین اقدام کرده است.

دیوید چالرز ۲۱ ساله متهم به سرقت مغز انسان و سایر بافتهای حفظ و نگهداری شده از مخزن وسیع این موزه است که بقایای ۲ هزار بیمار کالبد شکافی شده طی دهه های ۱۸۹۰ تا ۱۹۴۰ در آن نگهداری می شود.

این موزه در آن زمان به عنوان بیمارستان مرکزی ایالت فعال بوده است و بیماران دارای اختلات ذهنی و روانشناختی را طی سالهای ۱۸۴۸ تا ۱۹۹۴ درمان می کرده است.

چالرز این مغزها و بافتهای انسانی را در اختیار یک واسطه قرار می داد که وی نیز نمونه ها را در سایت آنلاین eBay به فروش رساند.

پلیس طی سال گذشته چندین مورد ورود غیر قانونی به موزه را بررسی کرده بود اما زمانی به سرقتها پی برد که یک خریدار در سن دیگو با پلیس تماس گرفت.

این خریدار که ۶ شیشه مغز انسان را به قیمت ۶۰۰ دلار خریداری کرده بود، با مشاهده برچسبهای شیشه ها به دزدی بودن مغزها مشکوک شد و با پلیس ایالت ایندیاناپلیس تماس گرفت. پلیس نیز رد فروشهای سایت eBay را گرفت و فروشنده را دستگیر کرد.

فروشنده با پلیس همکاری کرد تا در یک دیدار ساختگی چالرز دستگیری شود، چارلز نیز به جای تحویل ۶۰ شیشه از اعضای بدن انسان که اخیرا از موزه به سرقت برده بود با ورود پلیس به دیدار ساختگی، دستگیر شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار