کد خبر: 628134
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: همه دولت‌ها در زمینه تولید داخلی کوتاهی کرده‌اند.

محمد اسماعیلی امروز اظهار داشت: دولت‌های مختلف در خصوص توجه به تولید داخلی کوتاهی کرده‌اند و این امر موجب شده تا تولید داخلی با رکود مواجه شود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد توجه به تولید داخلی کار سختی بوده که مورد توجه دولت‌ها قرار نگرفته، تصریح کرد: توجه به تولید داخلی نیازمند صرف هزینه‌های بسیاری است.

این مسئول زمان بر بودن توجه به تولیدات داخلی را از دیگر علل عدم توجه دولت‌ها به این مقوله عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم دولت جدید به این امر مهم توجه ویژه داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از دولت‌ها نیازمندی‌های خود را از طریق واردات تامین کرده‌اند، تصریح کرد: این امر موجب شده تا دولت‌ها از توجه به تولید داخلی غفلت کنند.

اسماعیلی عدم سرمایه‌گذاری در تولید داخلی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: باید دولت به همه جوانب کار توجه به تولید داخلی را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه غفلت دولت‌ها موجب افزایش واردات شده، تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان داخلی به دلیل افزایش واردات از صحنه اقتصادی محو شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه افزایش واردات مشکلی از کشور را حل نمی‌کند، ابراز داشت: باید به تولید داخلی با کیفیت اهمیت بیشتری داده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزایش واردات را موجب افزایش وابستگی به سایر کشورها عنوان کرد و ادامه داد: این وابستگی نقطه ضعف برای کشور محسوب می‌شود.

اسماعیلی ابراز داشت: برخی از تحریم‌های اعمال شده به کشور نتیجه وابستگی است که باید به این موضوع توجه شود.


وی با اشاره به اینکه همه دولت‌ها در زمینه تولیدات داخلی کم کاری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: توجه به تولید ملی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با گلایه از عدم توجه دولت‌ها به مسئله توجه به تولیدات داخلی ادامه داد: متاسفانه این کار به نحو شایسته انجام نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه در زمینه کاهش واردات با آن نقطه ایده‌آل فاصله داریم، متذکر شد: دولت فعلی نباید اشتباهات گذشته را تکرار کند.

اسماعیلی بر ضرورت توجه به بحث تولید داخلی تاکید کرد و اذعان داشت: در استان نیز ضروری است به این مسئله توجه شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار