کد خبر: 628006
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۶
فارس گزارش می‌دهد
با گذشت بیش از 20 روز از وعده وزیر کشور درباره برگزاری جلسه هم‌اندیشی با احزاب فعال کشور، هیچ مقام دولتی علی‌رغم شعار این دولت مبنی بر شفاف‌سازی و راستگویی حاضر به اعلام رسمی نام این 50 حزب نشده است.
 
 
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، بیش از 48 حزب، صبح شنبه با رحمانی فضلی وزیر کشور در تالار وزارت کشور دیدار خواهند کرد و درباره آخرین وضعیت احزاب کشورمان بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
 
روح‌الله جمعه‌ای رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با بیان اینکه جلسه هم‌اندیشی احزاب با وزیر کشور روز شنبه 14 دی از ساعت 8:30 صبح در تالار وزارت کشور برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ما از 50 حزب فعال و شناسنامه‌دار که کنگره خود را بر اساس اساسنامه برگزار کرده و دارای ساختار فعال هستند، دعوت کرده‌ایم.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا احزابی که سابقه محکومیت داشته‌اند در این نشست دعوت شده‌اند یا خیر، تصریح کرد: احزابی که سابقه محکومیت و منع فعالیت دارند از احزاب فعال به شمار نمی‌روند و بنابراین دعوت نشده‌اند لذا تنها کلیه احزاب مطرح و فعال در این نشست حضور خواهند داشت.
 
*احزاب منحله به دیدار وزیر کشور نمی‌روند
 
بر پایه این خبر در حالی که احزاب منحله فعال در فتنه سعی داشتند که به نشست مشترک با وزیر کشور بروند، اما یک مقام آگاه در وزارت کشور گفت:‌ دو حزب منحله مشارکت و مجاهدین به نشست وزیر کشور با احزاب در روز شنبه دعوت نشده‌اند و تنها احزابی که به صورت رسمی فعالیت می‌کنند و نام آنها در سایت وزارت کشور وجود دارد در این نشست خواهند بود.
 
همچنین محمد سلامتی دبیرکل حزب منحله مجاهدین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، از عدم ارسال دعوت‌نامه برای حزب متبوع خود از سوی وزارت کشور خبر داد.
 
به گزارش فارس در حال حاضر 227 حزب سیاسی شناسنامه‌دار در کشور وجود دارند که از بین آنها 50 حزب با توجه به برگزاری به موقع کنگره و تشکیل مرتب جلسات شورای مرکزی به نشست وزیر کشور دعوت شده‌اند.
 
* عدم شفاف‌سازی دولت تدبیر و امید در دعوت احزاب
 
با گذشت بیش از 20 روز از وعده وزیر کشور درباره برگزاری جلسه هم‌اندیشی با احزاب فعال کشور و تصریح امیری قائم مقام وزیر کشور مبنی بر دعوت از  دبیران 24 حزب اصلاح‌طلب، 20 حزب اصولگرا و 4 حزب مستقل در نشست مشترک با رحمانی فضلی، هیچ مقام دولتی علی‌رغم شعار این دولت مبنی بر شفاف‌سازی و راستگویی حاضر به اعلام رسمی نام این 50 حزب نشده است.   
 
*جزئیات نشست مشترک
 
بر پایه این خبر قرار است در این هم‌اندیشی که نخستین نشست احزاب با وزیر کشور است، نظرات احزاب دریافت و درباره حل و فصل مشکلات آنها صحبت شود؛ همچنین در این نشست مشترک در خصوص بازگشایی خانه احزاب و لایحه اصلاح خانه احزاب بحث خواهد شد.
 
پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون احزاب در حال حاضر در وزارت کشور آماده شده است و قرار است بزودی به دولت ارسال شود.
 
همچنین طرحی تحت عنوان اصلاح قانون احزاب نیز در کمیسیون شوراها در دستور کار مجلس قرار دارد.
 
*حضور غیرمنتظره اعتماد ملی در نشست مشترک
 
به گزارش فارس در حالی مسئولان وزارت کشور از دعوت احزاب شناسنامه‌دار که کنگره فصلی و جلسات شورای مرکزی خود را بصورت مرتب برگزار می‌کنند، به این نشست خبر داده‌اند که برخی از احزاب اصلاح‌طلب که پس از انتخابات 88 به صورت نیمه تعطیل درآمده‌اند نیز به این نشست دعوت شده‌اند.
 
حزب اعتماد ملی یکی از این احزاب است؛ با اینکه اعضای این حزب بر عدم فعالیت حزب متبوع خود به دلیل در حصر بودن دبیرکل تاکید داشتند، اما رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در آستانه دیدار «احزاب فعال» از دعوت حزب متبوعش برای دیدار با وزیر کشور خبر داد و در پاسخ به این سوال که آیا حزب اعتماد ملی برای دیدار با وزیر کشور منع قانونی دارد یا خیر گفت: حزب اعتماد ملی دیگر پلمب نیست و در حال حاضر از نظر وزارت کشور فعالیتش منعی ندارد.
 
 دعوت گزینشی از احزابی که پس از فتنه 88 تاکنون نه تنها فعالیتی نداشته‌اند بلکه کنگره و جلسه شورای مرکزی خود را نیز برگزار نمی‌کنند از نکات قابل توجه این نشست است و به نظر می‌رسد دعوت از برخی احزاب و گروه‌های سیاسی با مماشات صورت گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار