کد خبر: 627994
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴
سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان این که، یکشنبه هفته جاری نهم دی ماه جاری با مصرف 482 میلیون مترمکعب گاز، رکوردار مصرف گاز در سال 92 بوده است گفت: بر اساس بخشنامه معاون اول رییس جمهوری، در صورتی که ادارات دولتی در مصرف انرژی صرفه جویی نکنند، شرکت های گاز استانها می توانند گاز آنها را قطع کنند.
 
ایرنا: مجید بوجارزاده گفت: در روز سه شنبه دهم دی ماه جاری 460 میلیون مترمکعب گاز در سراسر کشور در بخشهای خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده مصرف شده است.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز افزود: بیشترین میزان مصرف گاز طبیعی زمستان سال جاری مربوط به نهم دی ماه است که در این روز میزان مصرف گاز طبیعی به 482 میلیون مترمکعب رسید.
 
وی با بیان اینکه، در حال حاضر به دلیل شدت سرما همه سامانه های گرمایشی بخش خانگی و تجاری روشن هستند، افزود: به نظر می رسد در روز گذشته که دمای 26 استان کشور به زیر صفر رسید، دستگاه های گرمازای این استانها با حداکثر توان مشغول فعالیت شدند که اوج مصرف را نشان می دهد و بنابراین می توان امیدوار بود که میزان مصرف بیشتر از این افزایش نیابد.
 
بوجارزاده اضافه کرد: در روزهای گذشته، مردم سردترین روزهای سال را گذرانده اند و میزان مصرف گاز به طور میانگین بین 440 تا 460 میلیون مترمکعب در روز بوده است.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: با ورود موج سرما به کشور در 18 آذر ماه، میزان مصرف گاز در بخش های خانگی و تجاری افزایش یافته و طی سه هفته گذشته نیز تداوم داشته است، اما مدیریت شبکه توزیع گاز به خوبی در حال انجام بوده و تاکنون در هیچ نقطه ای از کشور، قطعی گاز وجود نداشته است.
 
وی با توصیه به مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز اظهار داشت: اگر شهروندان یک درجه از دمای منازل خود را کم کنند، حدود 20 میلیون مترمکعب یعنی معادل گاز تولیدی یک فاز پارس جنوبی صرفه جویی می شود.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز خاطر نشان کرد: اولویت اصلی شرکت ملی گاز، تامین گاز مورد نیاز بخش خانگی است و در صورت افزایش تقاضای گاز صنایع عمده، نیروگاه ها و کارخانه های سیمان قطع می شود، اما سوخت جایگزین نیروگاه ها و صنایع عمده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی تامین می شود.
 
وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه معاون اول رییس جمهوری، در صورتی که ادارات دولتی در مصرف انرژی صرفه جویی نکنند، شرکت های گاز استانها می توانند گاز آنها را قطع کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار