کد خبر: 626403
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
برای نخستین بار در جهان
رئیس سازمان امداد و نجات از ساخت پهپاد جستجو و نجات ایرانی توسط مبتکران کشورمان برای نخستین بار در جهان خبر داد و گفت: این پهپاد در زمان تاریکی با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز، حرارت بدن مصدوم را شناسایی می‌کند.

محمود مظفر با اشاره به ساخت پهپاد جستجو و نجات ایرانی توسط مبتکران کشورمان برای نخستین بار در جهان که قابلیت پرواز عمود را دارد و امدادرسانی در نقاط صعب العبور همچون کوهستان و دریا را نیز تسهیل می‌کند، اظهار داشت: این پهپاد که دارای گوی‌های نجات است در حوادث دریایی و ساحلی با سرعت بیشتری نسبت به تیم‌های غریق نجات وارد عمل شده است که در تست‌ها این مسئله به اثبات رسیده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به قابلیت‌های دید در شب پهپاد جستجو و نجات ایرانی که می‌تواند تصاویر مناطق ماموریتی خود را به صورت زنده مخابره کند، عنوان کرد: این پهپاد در زمان تاریکی با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز، حرارت بدن مصدوم غرق شده را شناسایی و امدادگران موفق به نجات فرد می‌شوند.

مظفر با بیان اینکه پهپاد جستجو و نجات ایرانی قابلیت طی کردن مسیری بالغ بر 4 کیلومتر به صورت رفت و برگشت را دارد، ادامه داد: سال گذشته در جشنواره رباط‌های امدادگر در استان گلستان، جمعی از نخبگان کشور این طرح را ارائه کردند که خوشبختانه امسال موفق به عملیاتی کردن این طرح در کشور شده اند. براین اساس این پهپاد به صورت آزمایشی استفاده و تمام نواقص آن رفع شده است به صورتی که در آینده 21 پایگاه امدادی کشور مجهز به این پهپاد خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه پهپاد جستجو و نجات ایرانی 100 درصد با توان بومی کشور ساخته شده است، خاطرنشان کرد: هزینه ساخت این پهپاد 23 میلیون تومان است که برای نخستین بار توسط مبتکران ایرانی کشورمان در جهان ساخته شده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار