کد خبر: 626155
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۳
هيئت اروپايي شرط حضور در ايران را ديدار با فتنه‌گران اعلام كرده بود!
محل ديدار اين هيئت اروپايي با ستوده و پناهي هم از ديگر نكات عجيب و منفي حضور آنان در تهران بوده، چراكه به جاي انجام اين ديدار در يكي از اماكني كه توسط مسئولان كشورمان تعيين مي‌شود، سفارت كشور يونان ميزباني اين افراد را به عهده گرفته است تا مطالب رد و بدل شده در اين جلسه، از كنترل مقامات دور باشد
محمد اسماعيلي

بهت و حيرت ناشي از ديدارتأمل برانگيز هيئت پارلمان اروپايي با دوتن از غائله سازان سال88 هنوز هم سايه خود را بر سر رسانه‌هاي ارزشي نگه داشته، چراكه از يك سو نمايندگان ملت و مسئولان دولتي از زير اين اشتباه شانه خالي و تقصير را به گردن ديگري مي‌اندازند و از ديگر سو روزنامه‌هاي زنجيره‌اي در عملياتي مشترك و هدفمند تلاش مي‌كنند اصل موضوع را در نزد افكارعموم به فراموشي بسپارند و به اين بهانه قوه مققنه را تخريب و تخطئه كنند.

هر چند كه « تطهير چهره فتنه‌گر سال88 و مشروعيت دادن به آنها »، « آزادي رهبران كودتاي سال88 »و «‌تلاش براي زنده كردن گفتمان آشوب و اغتشاش در سطوح مختلف اجتماع » از جمله اهداف جريان برانداز در اين ديدار بوده اما مهمترين هدف را بايد « پروژه‌فشار حقوق‌بشري به ايران با محوريت ستوده و پناهي» دانست، چراكه به گفته بسياري از مقامات سياسي غربي پس از پرونده هسته‌اي ايران، پرونده نقض حقوق بشر از سوي ايرانيان، در دستور كار سازمان‌هاي بين‌الملل قرار خواهد گرفت.

بهت و حيرت به‌وجود آمده زماني رو به فزوني مي‌گذارد كه در خبرهاي انتشار داده شده در برخي رسانه‌ها مطرح مي‌شود كه يكي از اعضاي اين هيئت هشت نفره به خبرگزاري‌ها مي‌گويد كه در اين ديدار موضوع حقوق بشر در ايران، وضعيت زندانيان سياسي و چشم‌انداز رهايي ميرحسين موسوي، مهدي كروبي و زهرا رهنورد از حصر مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. سايت شبكه تلويزيوني دولت آلمان - دويچه‌وله- هم گزارش مي‌دهد رضا خندان، همسر نسرين ستوده در صفحه فيس بوك شخصي‌اش با انتشار خبر ديدار هيئت اروپايي با همسرش نوشته كه اين هيئت با جعفر پناهي نيز ديدار داشته و جزئيات بيشتري درباره اين ديدار‌ها ذكر نكرده است. البته ايزابل دورانت، عضو بلژيكي هيئت پارلمان اروپا قبل از آغاز سفر گفته بود كه ديدار با ناراضيان، از جمله با نسرين ستوده و جعفر پناهي نيز در دستور كار هيئت است.

نقش نهادهاي خارج از حاكميت چيست؟

در شرايطي كه اين ديدار قابل تأمل و بحث‌برانگيز شبهات بسياري را در افكارعمومي داخلي به‌وجود آورده، كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس نهم به عنوان ميزبان اين هيئت به مانند برخي ديگر از همكارانش مطلع بودن مجلس از ديدار مذكور را رد مي‌كند، اظهارات حسين شيخ‌الاسلام در گفت‌وگو با «جوان» اين شائبه را قوت مي‌بخشد كه نهادهايي خارج از حاكميت به صورت طراحي شده و سازمان يافته جلسه فوق را سامان داده‌اند.

مشاور بين‌الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان مي‌كند: هيئت پارلماني اتحاديه اروپا قبل از سفر به ايران درخواست خود را مبني بر ديدار با دوتن از فعالان فتنه به مسئولان كشورمان ارائه داده كه با پاسخ مثبت طرف ايراني مواجه نشده است و اساسا موضوعي تحت عنوان شرط گذاشتن مقامات اروپايي براي سفر به ايران دروغ است.

وي ادامه مي‌دهد: ما تقريباً مطمئنيم ديدار هيئت اروپايي با نسرين ستوده و جعفر پناهي به صورت هوشمندانه برنامه‌ريزي شده چراكه اين ديدار در يك روز غير رسمي يعني جمعه و آن هم در سفارت يونان صورت گرفته، در صورتي كه ديدار مذكور براي اين هيئت از سوي مقامات رسمي كشورمان اصلا تدارك ديده نشده و در غفلت برخي مقامات داخلي صورت گرفته است.

مجلس و دولت مسئوليت اتفاق پيش آمده را برعهده نمي‌گيرند و اختلاف نظراتي هم در اين باره وجود دارد كه البته نبود مكانيزم‌هاي نظارتي مناسب را هم بايد مزيد بر علت دانست. به هر حال بايد پذيرفت كه در موضوع پيش آمده سهل‌انگاري وغفلت جدي صورت گرفته وبايد اين اشتباه جبران شود. البته مي‌توان اميدوار بود كه جلساتي در اين زمينه هم بين برخي مسئولان دخيل در موضوع تشكيل شده تا بي‌توجهي به‌وجود آمده را بشود جبران كرد.

شيخ الاسلام در پايان تأكيد مي‌كند: نقش مسئولان سفارت يونان و از جمله سفير اين كشور، برخي سازمان‌هاي اطلاعاتي وابسته به مراكز اطلاعاتي غربي و فعاليت حقوق بشر در داخل را بايد در بسترسازي اين ديدار و بهره‌برداري آينده از آن جدي گرفت و به آساني از ان نگذشت.

دور زدن نهادهاي نظارتي داخلي هم پيش بيني شده بود

بايد اذعان كرد محل ديدار اين هيئت اروپايي با ستوده و پناهي هم از ديگر نكات عجيب و منفي حضور آنان در تهران بوده، چراكه به جاي انجام اين ديدار در يكي از اماكني كه توسط مسئولان كشورمان تعيين مي‌شود، سفارت كشور يونان ميزباني اين افراد را به عهده گرفته است تا مطالب رد و بدل شده در اين جلسه، از كنترل مقامات دور باشد.

مصاديق اين شگرد از سوي نمايندگان نظام سلطه را هم مي‌توان در غائله سال 88 به ياد آورد، در آن شرايط هم در اكثر موارد، ارتباط‌گيري اتاق فكر خارج‌نشين با عوامل داخلي برانداز در سفارتخانه‌هاي انگليس و ديگر كشورهاي اروپايي به صورت محرمانه و به دور از چشم نهادهاي امنيتي و نظارتي اتفاق افتاده بود.

اعتراض كارگزاران نظام بايد جنبه رسمي به‌خود بگيرد

هر چند كه هيئت پارلماني اتحاديه اروپا با اين تحرك غير ديپلماتيك و جهت‌دار مقررات داخلي كشورمان را به صورت آشكار نقض كرده، اما بايد مسئولان پاسخگوي اين سؤال باشند كه صدور مجوز ديدار هيئت اروپايي با اين افراد چه بوده و قرار است چه نفعي از اين مسئله عايد كشورمان شود و چرا رسماً به اين تحرك مسئله دار برخورد نمي‌كنند؟

البته انتظار حداقلي از آقاي هاشمي رفسنجاني و ظريف و علي لاريجاني كه قرار است در روزهاي اخير با هيئت اروپايي ديدار داشته باشند آن است كه ديدار خود با اين هيئت را لغو كنند تا هم بخشي از هتاكي طرف اروپايي را پاسخ داده باشند، هم ناراحتي افكار عموم داخل را تا حدودي مرهم باشند.

رقص پارلماني اروپا در حياط خلوت ژنو

در حالي كه رسانه‌هاي داخلي همسو با نظام سلطه سرگرم بهره‌برداري از شرايط به‌وجود‌ آمده هستند و سعي دارند تا با عمليات فريب، مجلس شوراي اسلامي را به عنوان يك بازوي نظارتي در سهل انگاري صورت گرفته از بازي خارج كنند، بايد اظهار كرد كه «اصل فرصت‌طلبي» از شرايط فراهم شده پس از توافقات ژنو3 از سوي تيم‌هاي به ظاهر ديپلماتيك غربي مهم‌ترين مولفه در مصداق مورد بحث است.

به عبارت بهتر، پس از آنكه روابط يخ زده ايران و غرب در طول ماه‌هاي اخير به سمت ذوب‌شدگي پيش رفت و بالطبع در اين بستر بازار سفرهاي مقامات سياسي دو طرف گرم مي‌شود، «ارتباط‌گيري با عناصر ساختارشكن و مخالف حاكميت سياسي در ايران» به عنوان اولويت كاري تيم‌هاي ديپلماتيك غربي در مسافرت به شهرهاي ايران مورد لحاظ قرار گرفته و ديدار هدفمند كنوني را هم بايد در همين راستا مورد ارزيابي قرار داد. سرويس‌هاي مطالعاتي- اطلاعاتي وابسته به نظام سلطه به خوبي مي‌دانند كه در شرايط تعامل‌گونه با ايران است كه عناصر وابسته به آنها مي‌توانند سفرهاي متعددي را به تهران داشته و به ارتباط‌گيري با عناصر تجديدنظرطلب و فتنه‌گر نائل شده و سيب فشار به جمهوري اسلامي ايران با طعم «گزارش‌هاي ضدحقوق بشري عليه ايران» را بچينند.

نبايد فراموش كرد كه فشار بين‌المللي به ايران براي «تغيير رفتار» و سپس «تغيير ساختار» جمهوري اسلامي ايران يكي از اهداف راهبردي مشترك نظام سلطه و تجديدنظرطلبان از دير باز تاكنون بوده و برگزاري چنين ديدارهايي بستر ضروري و لازم براي تحقق چنين مولفه‌هاي مشترك و دوگانه به شمار مي‌رود و برخي كارگزاران نظام بهتر است به جاي متهم كردن ديگري، تحركات پردامنه جريان برانداز داخلي طي سه ماه اخير و پس از آن را با هوشياري رصد كنند و در جهت خنثي‌سازي آن گام بردارند تا هم نظام از دسيسه‌هاي اين جرگه در امان بماند و هم آسايش و آرامش به دست آمده جامعه پس از بحران سال88، روي استمرار وثبات به خود بگيرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
دانشجوی کارشناسی ارشد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
0
9
قابل توجه کسایی که هنوز هم دل درگرو اروپاییان بسته اند
آخه من نمیدونم تا حالا جز تحقیر و خسران و ضرر چی از این جماعت غرب نشین به ما رسیده که یه عده اینطور ذوب در زرق و برق غرب هستند؟!!!!
خدا آخر عاقبتمونو بخیر کنه !!
آخه از ارتباط و مراوده با خونخوارترین دشمنان ملت ایران که حتی داروهای سرطانیها را هم تحریم کرده بودند ، چی میخواد عاید ما شه؟!!!
فقط خدا میدونه که الان توی دل صاحب الزمان(عج) ، توی دل نائبش رهبر عزیزم چی میگذره ؟!!
واقعا امام زمان از مراوده ی با جانیانی که دستشون به خون بسیاری از انسانها آلوده است راضیه؟!!!
تازه اون هم با این همه تحقیر و دهن کجی یک ملت شیعه؟!!!
من به سهم خودم بعنوان یک شیعه از مسببین این افتضاح نمیگذرم و اونا رو به مادرم فاطمه ی زهرا(س) واگذار میکنم.
خدایا تو شاهد باش که چگونه یه عده خائن دارند دل امام زمانشون رو ، دل به ملت رو ، دل رهبرشون رو خون میکنن
شاهد باش و از اونها نگذر . . . . .
پاسخ ها
دانشجو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
خیلی ناراحتم. خیلی

باخوندن این جملت گریه ام گرفت:
((فقط خدا میدونه که الان توی دل صاحب الزمان(عج) ، توی دل نائبش رهبر عزیزم چی میگذره ؟!!)))

منم ازشون نمیگذرم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
روحانی استعفا استعفا
رضا
|
UNITED KINGDOM
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
1
6
این کم کاری وزارت اصلاعات هست و من همچنین فکر میکنم بعضی عوامل فتنه در داخل دولت محترم نفوذ کرده. فتنه دوباره دارد جان میگیرد ترو به خدا مراقب باشید من الان میبینم تماس بعضی افراد فتنه از داخل با شبکه بی بی سی فارسی هم زیاد شده نگذارید اون فنته ها و روز های سیاه 4سال پیش دوباره تکرار شود.اصلا چرا س... از زندان ازاد شد؟ برای خوش رقصی این کار صورت گرفت؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
روحانی از اصحاب فتنه بدش نمی آید
صابر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
0
5
ومکروا ومکرالله والله خیر الماکرین
از خداوند عزیز وشکست ناپذیر میخواهیم که انشاءالله هر کید ومکری که دشمنان دارند به خودشان باز گرداند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
5
2
از اینکه عصبانی شدید من یکی خیلی خوشحالم جوان آنلاین
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
خوشحالیت چندان دوامی نخواهد داشت
حق گو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
0
5
از دولت غربزده حقوقدان نما . بيش ازين هم انتظاري نيست !!!
پریسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
0
3
واقعا چرا وبه چه قیمتی؟!!!
به قیمت خون کردن دل امام زمان(عج)؟!!
یا به قیمت پا گذاشتن روی خون شهدا؟!!
بدانید که هر کی پا روی خون شهدا گذاشته سر خورده!!!
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
1
3
من در پاسخ به
آقای "ناشناس" که گفته: از این عصبانیت شماها خوشحالم"
میگم : واقعا اگه یک ایرانی باشی و هیچ دین و مسلکی هم نداشته باشی!!! باید به غیرت ایرونی بودنت بربخورد که بیاید توی مملکت تو ایرانی و برعلیه حکومتت توطئه کنند !!
نمیدونم یا تو ایرانی نیستی ؟!!
شایدهم تعصبی به مملکتت نداری؟!! یا شاید هم هم پیاله ی اون طرف آبی ها هستی؟!!
شاید هم.......
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ببخشید نظرم مثبت بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
0
3
خواست جناب اکبر ... برآورده شد مبارک باشد
نیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
0
3
متاسفم ...
ازاین همه تحقیر و ...
واقعا متاسفم!
حسنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
4
0
این قدر ناراحت باشید که از ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
ای مالک ازخشم مردم بترس که نمونه ای ازخشم خداوند قهار است مولای متقیان علی (ع)
جناب حسنی ازخشم وناراحتی مردم خوشحال نباشید زیرا که به فرمایش امیر مومنان روزی افرادبی کفایت وبی تدبیر حتی اگر خائن هم به مملکت نباشندبراثر همین بی لیاقتی درهمین آتش خشم مردم خواهند سوخت
گگه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
0
2
سلام دوستان ارجمند : ازه این اول کاره توطعه ها توسط استکباروعوامل داخلی درآینده آشکارخواهد شد. وافسوس خوردن فایده ندارد. درروز... می بایست دقت عمل می داشتیم تا دچاراینگونه توطعه نشویم. لطفآ مطالب ما را هم درج کنید.
ریحانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
0
3
چه روزگاری شده ....
عجب بچه پر روهایی هستن این اروپایی ها....
یه عده گرگ درنده و قاتل و دزد سرگردنه که مال و اموال این ملت را به بهانه های واهی به تاراج می برند و خون ملتو تو شیشه کردن حالا خیلی شیک و بی هیچ نگرانی ای رسما دعوت میشن تا بیان توی مملکت ما ،بعدش هم بدون هیچ گونه
شرم و خجالت از جنایت وخیانت هایی که در قبال این ملت کردند ، و طی یک دهن کجی و اهانت وقیحانه ،
رسما قبل از آنکه با مقامات رسمی ما دیدار کنند ، به دیدار دوستان فتنه گر 88 میروند!!!

حاشا به غیرت مسئولین اگر جوابی در خور شآن این جماعت ... ندهند....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
البته عجب ساده لوحها ,... هم هستند این هیاءت دولتیها
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
0
0
خاک برسرت ر......
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار