کد خبر: 626043
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
رییس اتحادیه باغداران اعلام کرد
رییس اتحادیه باغداران گفت: حجم بالای تولید و عرضه میوه در میادین مرکزی تره‌بار باعث ثبات قیمت‌ها در آستانه شب یلدا شده و هیچ مشکلی برای تامین میوه وجود ندارد.

مجتبی شادلو اظهار کرد:‌ فراوانی انواع میوه تولید شده در بازار باعث ثبات قیمت‌ آن‌ها در مراکز عمده فروشی شده است که براساس قانون قیمت‌های موجود در مراکز عمده فروشی نباید بیشتر از 30 درصد تا رسیدن به دست مصرف‌کننده افزایش یابد.


وی افزود: از سوی دیگر حجم بالای تولید انواع میوه هیچ بهانه‌ای برای سودجویان و واسطه‌های غیر ضرور باقی نمی‌گذارد تا آن ها بتوانند به هر قیمتی که می‌خواهند میوه شب یلدا را به مردم بفروشند.


رییس اتحادیه باغداران گفت: در حال حاضر هندوانه تازه چین درجه یک میناب در عمده فروشی کیلویی 600 تومان قیمت گذاری شده است که در مراکز خرده فروشی نهایتا باید 900 تا هزار تومان فروخته شود.


شادلو ادامه داد: از سوی دیگر هر کیلوگرم انار درجه یک به صورت میانگین 2500 تومان در مراکز عمده فروشی عرضه می‌شود که قیمت آن با توجه به افزایش 30 درصدی نهایتا باید به 3000 تومان برسد.


به گفته وی ، قیمت مرکبات نیز در حد مطلوبی قرار دارد به گونه‌ای که میانگین قیمت هر کیلوگرم پرتقال درجه یک حدود هزار تومان،میانگین قیمت هر کیلوگرم سیب درجه یک 3000 تومان و میانگین قیمت هر کیلوگرم کیوی حدود 2000 تومان در مراکز عمده فروشی است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار