کد خبر: 626033
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر از رونمایی زیر سطحی هوشمند طاها 2 طی یک ماه آینده خبر داد.

 ناخدا دوم عباس فاضلی نیا صبح یکشنبه در همایش گرامیداشت هفته ملی پژوهش در دانشگاه علوم دریایی حضرت امام(ره) نوشهر گفت: زیر سطحی هوشمند طاها 2 با دانش بومی طراحی و ساخته شده و هم اکنون در مراحل آزمایشی و تست نهایی خود قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این زیر سطحی هوشمند،  توان راهبرد دفاعی در سطح زیرین بطور ویژه و فوق العاده ای افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: مراسم رونمایی از این دستاورد بزرگ ظرف یک ماه با حضور مقامات کشوری و لشگری در دانشگاه علوم دریایی نوشهر برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با اشاره به قابلیت های علمی و پژوهشی این دانشگاه خاطرنشان کرد: در سال جاری دانشگاه علوم دریایی نوشهر توانست در بین دانشگاه های ارتش در حوزه تحقیقات صنعتی رتبه دوم را کسب کند.

فاضلی نیا به دستاوردهای دیگر دانشگاه علوم دریایی نوشهر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حوزه قایق های پرنده در بخش طراحی این دانشگاه در مقام نخست ایستاد.

وی افزود: در حوزه دفاعی دانشکده های مختلف دانشگاه حضرت امام در پروژه های موقعیت یاب پهباد، ارسال اطلاعات با لیزر، هدف هوشمند زیر سطحی ، دستگاه تعیین مختصات پروانه و سامانه ردگیری اهداف متحرک فعالیت دارند که بزودی به بهره برداری خواهند رسید.

وی تاکید کرد: ظرفیت های غنی علمی با بهره گیری از مراکز تحقیقاتی منطقه فرصت های مطلوبی را برای بهره برداری فراهم ساخته که در این راستا با ورود نخبگان در بخش های مختلف پتانسیل خوبی برای تولید علم ایجاد شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار