کد خبر: 626032
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
یک رسانه عرب زبان با اشاره به برخی مواضع اخیر آمریکایی ها از آنها به مثابه نشانه هایی برای نزدیک شدن واشنگتن به دمشق یاد کرده است.

پایگاه رای الیوم با اشاره به تلاش های آمریکا برای نزدیک به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه آورده است: نشانه های رسمی و غیر رسمی مقدماتی برای از سرگیری گفتگو میان دولت آمریکا و نظام سوریه تحت پوشش نگرانی از خطرات گروه های جهادی که برای سرنگونی نظام اسد می جنگند شروع شده است.

این پایگاه می نویسد: سه نشانه موثر در این هفته شروع شده است و احتمال دارد که نشانه های دیگری نیز در روزهای آینده به آن اضافه شود؛نشانه اول: مایکل هایدن مدیر سابق سیا بود که اعلام کرد: پیروزی بشار اسد در سوریه بهترین گزینه در مقابل گزینه های دیگر شامل فروپاشی سوریه و منطقه و جنگ آشکار میان اهل تسنن و شیعیان است.

نشانه دوم از سوی رایان کروکر دپیلمات کهنه کار و سفیر سابق آمریکا در سوریه،عراق و افغانستان بود که اعلام کرد: آمریکا به از سرگیری گفتگو با نظام اسد نیاز دارد.درست است که نظام اسد بد است اما گزینه های دیگر به جای این نظام بسیار بدتر است.

نشانه سوم از سوی دانیل فین اشتاین رئیس کمیته اطلاعات در مجلس سنا آمریکا و همکارش مایک راجرز بود که در گفتگویی با سی ان ان اعلام کردند: خشونت سوریه در منطقه گسترش پیدا خواهد کرد و نتایج آن در لبنان،عراق،اردن و ترکیه آشکار شده است.

این پایگاه به نقل از منابع آگاه در لندن آورده است: رایزنی های اروپایی گسترده ای در حال حاضر با نظام اسد در سطوح اطلاعاتی عالی رتبه در جریان است.این در حالی است که یک منبع نزدیک به نظام سوریه در بیروت از تلاش های غربی ها برای بازگشت به دمشق خبر داد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار