کد خبر: 625809
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
پایگاه اینترنتی 24 به نقل از پژوهشهای جدید خبر داد: روغن زیتون باعث لطافت پوست، طول عمر، کاهش کلسترول، جلوگیری از غلظت خون، ثبات قند خون و انسولین می شود.
العالم: روغن زیتون همچنین باعث کاهش چین و چروک و آثار ناشی از اشعه خورشید مانند تیره شدن و زبری پوست و می توان از آن به عنوان مرطوب کننده پوست دست و پا، صورت و تقویت ریشه مو استفاده نمود.
 
بر اساس این گزارش، فواید روغن زیتون با استفاده موضعی آن تکمیل می شود چرا که این روغن به دلیل داشتن انواع اسیدهای چرب اشباع نشده می تواند نسبت کلسترول خون را کاهش دهد و از لخته شدن خون جلوگیری کند و علاوه بر آن میزان قند خون و انسولین را نیز متعادل کند.
 
البته در کنار اینها، تحقیقات جدیدی درباره تأثیرات روغن زیتون بر زیبایی پوست انجام شده، به صورتیکه در یکی از این تحقیقات 3 هزار زن و مرد 45 تا 60 ساله شرکت کردند.
 
نتایج این تحقیقات نشان می دهد که مصرف روغن زیتون به صورت منظم در رژیم غذایی از ایجاد چین و چروکهای پوست و همچنین تأثیرات مضر نور آفتاب می کاهد. به همین دلیل متخصصان توصیه کرده اند که روغن زیتون علاوه بر تهیه انواع سالاد و غذا، به صورت موضعی نیز روی پوست استفاده شود.
 
در زمان حاضر علاوه بر استفاده خوراکی از روغن زیتون، محصولات زیادی از آن مانند صابون، کرم و روغن معطر برای استفاده موضعی تولید می شود.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار