کد خبر: 625755
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
اسدالله عسگر اولادی با اشاره به شایعاتی در خصوص واردات سنگ قبر از چین گفت: سنگ قبر از چین وارد ایران نمی شود.وی با بیان اینکه ما از چین کفن وارد نمی‌کنیم بلکه پارچه وارد می‌کنیم گفت: اگر روی آن پارچه چیزی نوشته می‌شود به سفارش افراد صورت می گیرد.
 
خبرگزاری ایسنا: رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اعلام اینکه پول های ایران در چین بلوکه نشده بلکه متوقف است گفت: قرار شد براساس توافق در ازای صادرات ایران به کشور چین این پول ها به صورت کالا وارد ایران شود.
 
اسدالله عسگر اولادی در نشست بررسی فرصت های مناسبی و سرمایه گذاری مازندران و چین که در اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد با اشاره به شایعاتی در خصوص واردات سنگ قبر از چین اظهار داشت: سنگ قبر از چین وارد ایران نمی شود.
 
وی با بیان اینکه ما از چین کفن وارد نمی‌کنیم بلکه پارچه وارد می‌کنیم گفت: اگر روی آن پارچه چیزی نوشته می‌شود به سفارش افراد صورت می گیرد.
 
عسگر اولادی با اشاره به اینکه رابطه ما با چین باید برای سرمایه گذاری باشد افزود: بانک های خصوصی در کنار بانک های دولتی قرار گرفتند تا کمکی به بخش صنعت باشند، در حالی که بانک های خصوصی به بخش تولید ظلم می کنند.
 
وی ادامه داد: ما نتوانستیم اقتصاد را به درستی مدیریت کنیم.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اعلام اینکه باید خرید و فروش کالاهای مصرفی کنار گذاشته شود افزود: باید به سمت سرمایه گذاری پیش رویم.
 
عسگر اولادی اظهار داشت: تمرکز تجارت دولتی و سرمایه گذاری با نظارت دولت و پیروی مردم باید کاهش یابد. در حال حاضر 80 درصد تجارت با مداخله دولت صورت می گیرد که باید به مردم بازگردانده شود.
 
وی یادآور شد: همچنین تحریم ها و تورم نیز برای مردم مشکل ایجاد می کند که باید در این خصوص اهتمام جدی صورت گیرد.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: به منظور توسعه تجارت ضرورت دارد تجار در نمایشگاه های چین شرکت کنند.
 
او با تاکید بر اینکه صادرات و سرمایه گذاری بانکها باید در خدمت تولید باشد اظهار داشت: در صورتی که بخواهیم بیکاری را کاهش دهیم و تورم را بشکنیم باید به بخش تولید توجه کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه تغییراتی در اتاق بازرگانی ایران رخ داده افزود: اعتقاد دارم مشاورین واقعی اتاق بازرگانی روسای اتاق های استان ها و تشکل ها هستند و باید به روسای تشکل ها اهمیت داده شود.
 
عسگراولادی آمادگی اتاق بازرگانی ایران و چین را جهت ارائه هر نوع خدمات به بازرگانان و تجار اعلام کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار