کد خبر: 625466
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
محمدناصر صالحی‌نسب، نماينده استان خوزستان در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»
نماينده مردم دشت‌آزادگان در مجلس شوراي اسلامي - منطقه‌خوزستان - در انتقاد به ميزان بودجه اختصاصي به استان خوزستان در لايحه بودجه دولت گفت: میزان بودجه عمرانی اختصاصی به خوزستان در سال آينده 70 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
 
جوان‌آنلاين: محمدناصر صالحی‌نسب نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی مجلس در پایان نطق میان دستور خود با اشاره به لایحه بودجه سال آینده خبر از استعفاي دسته جمعي نمايندگان استان خوزستان داد و دليل آن را ظلم بودجه نسبت به اين استان اعلام كرد.
 

وي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با تاكيد بر اينكه تمام نمایندگان استان خوزستان به ردیف های بودجه ای که برای این استان اختصاص داده شده معترض هستند، اظهارداشت: بسیاری از این ردیف ها حذف شده است و ما تقاضای استعفای خود را در قالب نامه ای به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی داده ایم و احتمالا در صحن علنی مجلس قرائت می شود.
 

صالحي‌نسب با بيان اين مطلب كه خواسته‌هاي مردم خوزستان خواسته‌هاي به حقي بود، افزود: ما به عنوان نمايندگان مردم بايد به حرف‌هاي مردم گوش دهيم و حق مردم را پيگيري كنيم.
به گفته وي، دولت اخيرا در بحث ارائه لايحه بودجه بحث مسائل عمراني، رديف هاي اعتباري استان خوزستان را به شدت كاهش داده كه اين يكي از مسائلي‌ست كه باعث برانگيختن احساسات نمايندگان استان خوزستان شده است.
 

نماينده مردم دشت آزادگان با اظهار تاسف از كاهش 70 درصدي بودجه خوزستان نسبت به سال 92 عنوان كرد: ما نمايندگان استان خوزستان نشستي با وزير نيرو آقاي چيت چيان داشتيم در رابطه با بحث انتقال آب از سدهاي كارون كه وي قول داد كه اين كار در ابتدا متوقف مي شود، سپس بعد از كارشناسي درباره آن تصميم گيري مي شود يا اينكه نشستي ديگر نيز با آقاي رئيس جمهور داشتيم كه ايشان نيز همين قول را دادند اما متاسفانه اينكه در لايحه دولت در سال 93 اعتباري براي انتقال آب از سرشاخه‌هاي كارون به ساير استان ها در نظر گرفته شده يعني كار كارشناسي اصلا انجام نگرفته است.
 

صالحي‌نسب با اشاره به بحث فولاد خوزستان تصريح كرد: درآمد حاصل از فروش كارخانه فولاد خوزستان به جاي اينكه در استان هزينه شود براي بزرگراه تهران – شمال و مترو تهران – پرند منظور شده است كه باز هم اين يكي از عواملي است كه نمايندگان تصميم به استعفا گرفتند.
 

وي ادامه داد: در بودجه سال آینده، هیچ توجهی به استان خوزستان نشده است و پولی که از قبال فروش فولاد خوزستان به دست می‌آید، صرف ساخت و ساز در پرند و تنکابن شده است.
 
اين نماينده مجلس افزود: ما نمایندگان استان خوزستان به این نتیجه رسیدیم که با توجه به این شرایط، حضور ما در مجلس لزومی ندارد و بنابراین دسته جمعی استعفا دادیم.
 

صالحي‌نسب در پاسخ به اين سوال كه واكنش هيات رئيسه مجلس به اين استعفاي دسته جمعي چه بود نيز گفت: آنها يا بايد مشكل استان خوزستان را حل كنند و يا اينكه نمايندگان به اين استعفا پايبند هستند.

 

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
علی 7844
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
1
5
دفاع از حقوق مردمی که شما به نمایندگی انها در مجلس حضور دارید وظیفه ذاتی و انتظار بحق ما از شماست . ما مردم خوزستان بجز تدبیر عاقلانه از دولت تدبیر انتظار دیگری نداریم - آخر تا کی باید سرمایه نهفته در زیر پای مردم این منطقه سودش در جیب تهرانی ها برسد و پروژه هایشان و دودش به خوزستانی ها و محرومیت هاشان

دولتی ها لطفا قدری تدبیر بخرج دهید
موعود
|
-
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
1
4
جادارد رسلنه های ولایی وانقلابی وعدالتخاه یکبار هم شده از خوزستان ولایتمدار حمایت کند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
استعفای این نمایندگان محترم شاید علت دیگری دارد وآن تبعیض در ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
1
0
در این شرایط استئفا شبه بر انگیز است هدیه مرتضوی...................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
0
3
اوه 70 درصد کاهش باور نکردنیه!!!
پاسخ ها
علی 7844
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
بله دوست عزیز
70 درصد کاهش در پروژه های عمرانی
انتقال آب کارون به سایر استان ها
فروش کارخانه فولاد جهت تأمین هزینه آزاد راه شمال و مترو تهران
علی محمدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
برادر من تهرانی های خوابیده روی پولهای مردم در بانک کشاورزی ایران شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر در خوزستان را به روز سیاه نشانده این شرکت تحت پوشش بانک کشاورزی است 12 هزار کارگر آن به تدریج به 3 هزار نفر رسیده تولید 160هزارتنی به 60 هزارتن رسیده فقر بیکاری فلاکت شهرستان شوشتر را گرفته بالاترین آمار م...بالاترین آمار ق... و ....... چند سال است نماینده شوشتر هم داد می زند اما در بانک کشاورزی گوش شنوا نیست چون نه استان و نه شهرشان است جالب است این شرکت بزرگ را هم به چندین شرکت صوری تقسیم کرده اند جهت سند سازی در تهران شرکت بنام کارگران ثبت کرده اند به نام خودشان هم نیست مثلا مدیر عامل نام کار گر آقای .... هیات مدیره کارگر ..... تحقیق و تفحص خوابشان نبرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار