کد خبر: 625432
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
دكتر باهر در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد؛
يك جامعه‌شناس با تاكيد بر اينكه متاسفانه شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان تاثيرات زيادي را بر خانواده‌هاي ايراني گذاشته‌اند، گفت: بي‌شك همين تاثيرات در افزايش نرخ طلاق در كشور اثرگذار بوده است.
 
دكتر حسين باهر در گفت‌وگو با «جوان‌‌آنلاين» در خصوص مهمترين عوامل طلاق در كشور اظهارداشت: هنگامي كه مشكلات اقتصادي براي خانواده‌هاي پيش مي آيد سبب افزايش آمار طلاق و البته از سوي ديگر افزايش سن ازدواج در كشور مي‌شود.
 
 

به گفته وي، مشكلات اقتصادي نقش مهمي در طلاق بين همسران به ويژه زوج‌هاي جوان دارد اما از سوي ديگر بايد گفت كه شايد يكي از مهمترين دلايل طلاق در جامعه كم‌رنگ شدن اعتقادات مذهبي است به گونه‌اي كه در برخي مواقع شاهد خيانت در ميان زوجين هستيم.
 

اين جامعه‌شناس با اشاره به اينكه چنين مشكلاتي در زمان قديم در ميان خانواده‌ها كمتر وجود داشت، افزود: در چنين شرايطي رسانه‌ها، كارشناسان و مسئولان كشوري بايد تلاش خود را در به روزرساني مسائل اعتقادي و مذهبي به خصوص براي قشر نوجوان و جوان كشور داشته باشند؛ هرچه دانسته‌هاي اخلاقي و مذهبي افراد افزايش يابد سبب مستحكم‌تر شدن پايه‌هاي خانواده ايراني مي‌شود. 
 

دكتر باهر با تاكيد بر اينكه متاسفانه شاهد رنگ‌پريدگي ايماني در زندگي برخي جوانان هستيم، گفت: اين مسئله سبب شده است تا برخي از مردم حتي قشر ميانسال كه زندگي 40 ساله‌اي را پشت سر گذاشته‌اند، به سمت مادي‌گرايي سوق يابند و از معنويت دوري گزينند و همين نگاه مادي به زندگي و رسيدن به جايگاه و شان اجتماعي از هر راهي، باعث دورشدن روز به روز افراد از ارزش‌هاي ديني و اصول اخلاقي شده است.
 

بنيانگذار رفتارشناسي در ايران با اشاره به اينكه افزايش نرخ طلاق در كشور سبب فساد اخلاقي شده است، عنوان كرد: متاسفانه در چنين شرايطي شاهد افزايش بيماري‌هاي مقاربتي، مشكلات و بي بند و باري هاي اجتماعي و از بين رفتن حيا در جامعه هستيم.
 

وي در پايان مشكلات جنسي را نيز يكي ديگر از عوامل افزايش طلاق در كشور دانست و افزود: به غير از مسائل فرهنگي و عوامل اجتماعي و اخلاقي كه زوجين بايد در آن با هم هماهنگ باشند، برقراري رابطه جنسي نيز يكي ديگر از عوامل مهم است كه سبب آرامش فكري و روحي ميان همسران مي‌شود بنابراين اگر چنين رابطه‌اي دچار خلل شود، مشكلات متعددي را هم در كانون خانواده و هم در جامعه براي افراد پيش مي آورد.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
3
2
مطلب جالبی بود واقعا ماهواره زندگی ها رو داره به باد میده
حسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
0
1
خوب
سعید جلیلی
|
-
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
0
2
هیچکدوم از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان دلشان بحال ما و زندگی ما نمیسوزه مخصوصا با پخش اون سریالهای مسخره و بی محتوا که فقط با هدف سستی بنیان خانواده ها پخش میشن تو رو خدا ماهواره ها رو از حریم خصوصی خانواده هاتون جم کنین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
1
2
از ماهواره بدتر خبر اختلاسها و رشوه ها و عملکرد ضعیف و بد مسئولین است که نماینده یا مسئولین به اصطلاح ...
بیکاری -فقر - فقر مدیریت -عدم تخصص مسئولین در پستهایشان - سود جویی به هر قیمتی در رده های ... و....و در آخر همه کانالهای بد ماهواره که آنهم نتیجه ضعف و ... صداو سیما در حق مردم بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار