کد خبر: 625101
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
يادداشت انتقادي دكتر ابهري در خصوص اهانت به ستاره آرژانتيني
كري خواندن رسم ديرينه‌ايست كه تفاوت كلي با توهين و اهانت دارد؛ متاسفانه رفتارهاي بعضي از كاربران مبناي ارزيابي شخصيت هموطنان قرار گرفته و چهر‌ه‌ي نادرستي از ما و فرهنگ غني اسلامي – ايراني به نمايش مي‌گذارد.
زينب صناعي
دكتر مجيد ابهري | فضاي مجازي يكي از آخرين دستاوردهاي فناوري‌ست كه مثل بسياري از آنها بدون بسترسازي فكري و فرهنگي وارد كشور ما شده است. در اين صورت است كه استفاده هاي منطقي و درست از اينگونه ابزار جاي خود را به بعضي رفتارهاي نادرست مي‌دهد.
 

نمي توان محاسن ارتباط در فضاي مجازي را ناديده گرفت؛ مبادله اطلاعات، به روزشدن آگاهي‌ها، مطلع‌شدن از آخرين پيشرفت‌هاي علمي و صنعتي، كسب دانش در زمينه مسائل اجتماعي و همه و همه از فوايد حضور در فضاي مجازي است.
 

در كنار آن تغيير هويت فرهنگي و ملي، جعل هويت اصلي، القاء شبه در زمينه هاي مختلف فرهنگي و ديني، شايعه‌پراكني، استفاده ابزاري سرويس هاي امنيتي و اطلاعاتي كشورهاي معاند مانند رژيم جعلي صهيونيستي، سازمان CIA و امثال آن كه به وسيله شبكه هاي اجتماعي اطلاعات مورد نياز خود را كسب مي نمايد.
 

در هر حال بر اساس باورهاي ديني و آموزه هاي اخلاقي و فرهنگي ما مسلمانان ايراني، بددهني، اهانت، رفتارهاي ناهنجار، آزارهاي كلامي، گستاخي‌هاي علني ممنوع بوده حتي در رابطه با دشمنان ما حق استفاده از الفاظ ركيك و زشت را نداريم چرا كه اين حركت مخصوص كساني است كه داراي ضعف تربيت خانوادگي و منطق ضعيف كلامي هستند.
 

متاسفانه در پاره اي از موارد به خاطر بعضي از رخدادهاي ورزشي، فرهنگي و اجتماعي برخي از كاربران شبكه هاي اجتماعي حركت هاي نادرستي انجام داده و به افراد و شخصيت‌هاي ورزشي و اجتماعي اهانت مي كنند.
 

كري خواندن رسم ديرينه‌ايست كه تفاوت كلي با توهين و اهانت دارد؛ متاسفانه رفتارهاي بعضي از كاربران مبناي ارزيابي شخصيت هموطنان قرار گرفته و چهر‌ه‌ي نادرستي از ما و فرهنگ غني اسلامي – ايراني به نمايش مي‌گذارد.
 

در همين قرعه‌كشي فوتبال جام جهاني متاسفانه بعضي از كاربران به آقاي مسي اهانت نموده و الفاظ زشتي را به كار برده اند.

اهانت به اينگونه افراد نه تنها كار نيست بلكه بسيار غلط و غيراخلاقي است حالا اگر طرفداران مسي به ورزشكاران ما رفتار مشابهي داشته باشند، قضاوت ما چه خواهد بود چرا بايد كاري كنيم كه ديگران مورد هجوم كلامي و رفتاري قرار بگيرند متاسفانه همين حركت يكي از نشانه‌هاي ضعف فرهنگ كاربردي از ابزار فناوري‌ است.
 

نهادهاي آموزشي، رسانه‌ها به ويژه صدا و سيما بايد فرهنگ سازي كاربرد درست و منطقي اينگونه ابزار را در اولويت دستور كار خود قرار دهند.
 

جامعه شناس، متخصص علوم رفتاري و آسيب‌شناسي اجتماعي


 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
خشایار پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
0
2
شوربختانه این وضعیت بد در فضای غیرمجازی - در ورزشگاه‌ها - هم شیوع یافته است. احتمالا اجازه دادن به رشد ق... در این سال‌ها در شکل‌گیری چنین فضاهایی بی‌تاثیر نبوده است.
بهلول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
0
2
مسي جواب درستي داده است او براي ملتي كه رفتار دوستانه ندارد اظهار تاسف كرده .براستي اگر به رفتار خودمان در رانندگي ، نحوه حرف زدن و برخورد هاي اجتماعي نگاهي بياندازيم متوجه ميشويم كه براستي مهرباني و دوستي تا چه حد در جامعه ما فراموش شده هستند
امیرحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
0
3
بعد از بازی والیبال با ایتالیا هم دقیقا همین اتفاق افتاده بود. بی فرهنگای بوووووووووووووق!!!
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
0
0
متأسفانه فحش وتوهين وتهمت مدتي است درفرهنگ ما نهادينه شده! نسنجيده گفتن وخودبزرگي بيني هم درخون ما ايراني ها جماعت روان است. ... از خود شروع كنيم. !!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار