کد خبر: 625032
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۱
قاليباف، جليلي، صفار هرندي و شريعتمداري سخنرانان ديروز دانشگاه‌هاي تهران و شريف
16 آذر روزي كه به نماد مقاومت و ايستادگي دانشجويان در برابر استكبار و استعمار غرب شهرت يافته...
 16 آذر روزي كه به نماد مقاومت و ايستادگي دانشجويان در برابر استكبار و استعمار غرب شهرت يافته، به همين مناسبت هرساله دانشجويان با برگزاري مراسم‌هاي ويژه دردانشگاه‌ها، ضمن زنده نگه داشتن ياد شهداي دانشجوي سال1332، توطئه‌ها و دسيسه‌هاي نظام سلطه را مورد واكاوي و بازخواني قرار داده و غالباً اين نقش برعهده سخنراناني است كه به اين مراسم دعوت مي‌شوند. در اين ميان حضور و سخنراني برخي از چهره‌هاي مطرح عرصه سياسي در دانشگاه‌هاي كشور و ازجمله دانشگاه تهران و صنعتي شريف بخش قابل توجهي از خبرهاي رسانه‌هاي داخلي را به خود اختصاص داده است كه قبل از پرداختن به آن بايد به نكاتي در همين باره اشاره كرد.
 
1- بهره‌برداري سياسي از اين نوع مناسبت‌ها از سوي جريان برانداز سياسي كه در طول دو دهه اخير، دائماً درصدد كسب قدرت در جامعه - به هر نحوي - بوده‌اند، همواره سنگي بزرگ در جلوي حركت عدالت‌خواهانه‌‌ و آرمان گرايانه جريان دانشجويي بوده است. طيفي كه دانشجويان را نه يك نيروي فكري و علمي كه به‌عنوان يك ابزار در جهت پياده‌سازي پدرخوانده‌هاي خود در عرصه سياست تلقي مي‌كند و تلاش دارد با ترويج اباحه‌گري، غوغاسالاري و تنش‌آفريني در محيط‌هاي علمي- دانشگاهي و نيز با ايجاد خواسته‌هاي فرعي در حركت‌هاي دانشجويي اين قشر تأثيرگذار در اهداف كلان انقلاب و نظام را از آرمان‌ها و اهداف كلانش دور نمايد.
2- «زدودن روحيه استكبارستيزي» و «مخالفت با گفتمان نظام سلطه» در قشر جوان جامعه و به ويژه دانشجويان، يكي از مهم‌ترين اولويت‌هاي اتاق فكر جريان مخالف گفتمان انقلاب در طول سال‌هاي اخير بوده كه البته به عقيده نظريه‌پردازان اين جريان «مقابله دانشجو با اساس و ماهيت نظام اسلامي» هم از اين رهگذر اتفاق مي‌افتد. بر خلاف جريان نشانه‌دار مذكور، جنبش‌هاي دانشجويي حامي گفتمان انقلاب تلاش دارند با دعوت از شخصيت‌هاي وفادار و دلسوز انقلاب در اين روز و با برگزاري مراسم ويژه ضمن صيانت و حمايت از دستاوردهاي رخداد تاريخي 16آذر، سناريوهاي پيچيده هواخواهان ليبراليسم براي دانشگاه و دانشجو را خنثي و تاثيرگذارترين قشر در پيشرفت و توسعه انقلاب را نسبت به بسياري از تحولات داخلي و بين‌المللي آگاه نمايد. محمدباقر قاليباف، سعيد جليلي، محمد حسين صفارهرندي و حسين شريعتمداري ازجمله شخصيت‌هايي هستند كه با حضور در دو دانشگاه تهران و شريف ضمن بررسي تحولات داخلي و بين‌المللي به طراحي‌هاي جريان برانداز داخلي براي بهره‌برداري سياسي از دانشگاه‌ها هم پرداخته‌اند كه در ادامه مي‌آيد.
 
 

 

قاليباف: رابطه با امريكا حلال مشكلات نيست

محمد‌باقر قاليباف شهردار تهران عصر شنبه در مراسم روز دانشجو كه در محل دانشكده فني دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: رژيم ستمشاهي در 16 آذرماه 3 دانشجوي بيدار و آگاه را در همين دانشگاه قرباني كرد و از همان زمان مرگ بر امريكا متولد و اين ماجرا براي او گران تمام شد و تداوم يافت و تا وقتي كه نسل بيداد و ظلم از بين رود، ادامه دارد.

شهردار تهران خاطرنشان كرد: همه ما در برابر سلطه‌جويي و افزون‌طلبي استبداد داخلي و استكبار جهاني وظايفي برعهده داريم، نهضت‌هاي اسلامي كه در كشور ما پيش‌ آمد مانند 16 آذر، 15 خرداد و 22 بهمن، گوياي آن هستند كه ملت مسلمان ايران هرگاه امكاناتي فراهم آمده، فرياد آزاديخواهي و عدالت‌طلبي سر دادند.

وي با بيان اينكه استكبار به دنبال اين بود تا خودباوري و خويشتنداري را در كشور ما با ايجاد برخي مشكلات و دشواري‌ها كاهش ‌دهد، ادامه داد: اگر جنبشي و حركتي پديد مي‌آمد، به روش‌هاي گوناگون آن را منحرف و ناكام مي‌كرد و اين روش تا امروز هم ادامه دارد.

وي با تأكيد بر اينكه دانشجويان نقش بيدار‌گرايانه خود را در انقلاب ايفا كردند، تصريح كرد: دانشجو در راه پرفراز و نشيب انقلاب اسلامي همواره همراه بوده است، دانشجوي بسيجي به دليل مسئوليت برجسته از آگاهي بايد بيش از گذشته ارزش‌ها را بشناسد تا از ثمرات چند قرن مبارزات ضداستبدادي به خوبي مراقبت كند. قاليباف در ادامه سخنانش با بيان اينكه اگر دانشجويان از مبارزه‌ستيزي كوتاه آيند، سرآغاز انحطاط جامعه است، به شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» كه در ايام فتنه سال 88 از سوي برخي افراد تكرار مي‌شد اشاره كرد و متذكر شد: اين شعار، يك شعار ضدانقلابي و دوري از مبارزه است. شهردار تهران بر همين اساس يادآور شد: اگر انسان آزاديخواهي و روحيه مبارزه، استكبار‌ستيزي، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم را داشته باشد يا حتي به فكر كشور و امنيت كشور باشد، مي‌داند كه مبارزه در جنوب لبنان و مبارزه در غزه يعني دفاع از امنيت ملي كشور. شهردار تهران در بخش پاياني سخنانش متذكر شد: وظيفه امروز دانشجوي بيدار و انقلابي، رصد و مراقبت انديشه‌ها، جهت‌ها و هدف‌هاست تا از انحراف در معنا، جهت‌ها و مقاصد پيشگيري شود.

قاليباف در پايان گفت: بايد اثبات كنيم كه كارآمدي نظام و حل مشكل مردم صرفاً در گرو رابطه و دوستي با امريكا و دور شدن از آرمان‌ها و ارزش‌ها نيست، مي‌توان هم انقلابي و هم ارزشي بود و هم با كارآمدي، مشكلات كشور را حل كرد.

جليلي: دربرابر زياده‌خواهي‌هاي امريكا استثنا هستيم

سعيد جليلي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي هم در اين مراسم، اظهار داشت: 16 آذر، 60 سال فهم صحيح يك ملت از موانع آزادي را نشان مي‌دهد، 16 آذر، 60 سال حق طلبي يك ملت و مقابله با زياده خواهي‌هاست. 16 آذر نشان مي‌دهد 60 سال ايستادگي نه تنها در برابر زور، بلكه در برابر تزوير بوده است. 16 آذر، 60 سال ايستادگي در برابر زور و درك صحيح از تزوير دشمن است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد:‌از نظر آنان حق ديگران زماني است كه رضايت و اعتماد آنان جلب شود. اعتماد‌سازي جزو مفاهيمي است كه بر يك ديدگاه و رويكردي براي حفظ منافع آنان است. دشمنان مي‌خواهند واقعيت نه بر مبناي حقيقت و عدالت بلكه بر مبناي قدرت ايجاد شود.

جليلي با بيان اينكه بدون شك دانشگاه نقش كليدي در اين زمينه داشته است، ‌متذكر شد:‌دانشگاه نشان داد مي‌تواند به تنهايي در برابر امريكا بايستد.

امروز ملت ما يك نظام جمهوري اسلامي دارد، نظامي كه جمهوريت آن پشتوانه اسلاميت آن است و اسلاميت آن حافظ جمهوريت آن است. اين نظام يك قدرت بزرگ است، چنان جمهوريت و اسلاميت در كنار هم قرار گرفتند كه يك قدرت بزرگ از آن به‌وجود آمده است.

وي تأكيد كرد:‌در همين كشور وقتي عده‌اي مي‌خواستند اختلاف 11 ميليون رأي مردم را ناديده بگيرند، ولايت فقيه و اسلاميت نظام مانع وتوي رأي مردم شد. همچنان كه جمهور مردم ما نظامي را شكل دادند كه پشتوانه نظام در همه عرصه‌ها بودند.

دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي در ادامه سخنانش تأكيد كرد: اگر افرادي بخواهند با شعارهاي مدرن و نگاه‌هاي ليبراليستي همان تفكرات دوران قرون وسطايي را براي محدود كردن پيشرفت اين ملت فراهم كنند، اين نشان‌دهنده كودني و عقب ماندگي ذهني آنهاست؛ ملت ما اجازه نمي‌دهد يك قدرت استكباري بخواهد حقوق ما را براي ما تعريف كند. جليلي تصريح كرد: معاهده NPTهيچ گونه محدوديتي براي بهره‌‌برداري صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي، از جمله غني‌سازي اورانيوم و چرخه سوخت نپذيرفته است، ملت ما اجازه نمي‌دهد يك قدرت استكباري بخواهد تكاليف بيشتر يا حقوق كمتري را براي ما تعيين كند، بلكه بايد بدانند ما در پافشاري در حقو‌ق‌مان و ايستادگي در برابر زياده خواهي‌هاي امريكا استثنا هستيم، ما امروز در يك حركت گسترده و رهبر معظم انقلاب و نظام و ملت به يك افق بلند براي رسيدن به يك تمدن اسلامي مي‌انديشيم.

صفار هرندي: بايد جهاني بدون سلطه امريكا را تجربه كنيم

همچنين محمدحسين صفار هرندي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه تسخير سفارت امريكا ايران منهاي امريكا را باورمند كرد، گفت: بر همين اساس 16 آذرهاي بعدي را سر قرار حاضر مي‌شويم نه اينكه ايران از وابستگي به امريكا نجات پيدا كند بلكه جهان بدون سلطه امريكا را تجربه كنيم. خيلي‌ها پاي اين قرار آمدند.

صفار هرندي در ادامه سخنان خود در دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: بعضي از افراد كه به مجلس سوم راه يافتند تلاش كردند روزي را به نام مرگ بر امريكا و مبارزه با استكبار ثبت كنند حال وقتي رد آنها را دنبال مي‌كنيد در سال 88 به جاي شعار مرگ بر امريكا، مرگ بر روسيه مي‌گفتند.

صفار هرندي همچنين پيرامون انتخابات سال 92 نيز گفت: بعد از انتخابات دانشجوياني به من مي‌گويند كه اين ناجوانمردي دل ما را مي‌سوزاند.

اين موضوع كه ما در سال 88 انتخاباتي را برگزار كرديم و فردي رأي آورد و آمديم جشني بگيريم اما عده‌اي فتنه‌گر آن حوادث را به وجود آوردند.

وي در واكنش به شعار دانشجويان كه مرگ بر امريكا سر مي‌دادند، گفت: اين شعار جوانان ما در واكنش به شعار عده‌اي كه در مكان‌هاي مختلف و در مقابل رئيس‌جمهور مطرح مي‌كنند و آزادي زندانيان سياسي و محصور را طلب مي‌كنند اين عده قليل بايد بدانند تكليف اين موضوعات را يك نظام تعيين مي‌كند و اين موضوعات بچه‌بازي نيست.

صفار هرندي با مورد احترام شمردن آزادي خاطرنشان كرد: آزادي كه يك عده‌اي در هر جايي شعار آن را مي‌دهند، قطعاً مورد احترام ماست ولي قبل از هر چيز بايد به رئيس‌جمهور بگوييم هيچ آزادي بالاتر از اين نيست كه شما از حصار شعارهاي افراطيون شعار اعتدال خود را آزاد كنيد.

وي در ادامه خطاب به رئيس‌جمهور گفت: شما كه شعار اعتدال مي‌دهيد، چرا در چينش نيرو جايگاه‌ها را به كساني داديد كه ضداعتدالند. اين حرف‌ها از كينه‌جويي نيست بلكه از سر همراهي كردن دولت است.

صفار هرندي با بيان اينكه امام (ره) به دنبال جمع كردن نيروهاي انقلاب و اسلام بود، ‌گفت: ما بايد تفاوت قشرهاي مختلف موجود را بپذيريم. فرض بر اين است كه گروه‌ها با نگاه‌هاي متفاوت در بسيج بزرگ ملي و اعتقادي حضور داشته باشند. بر همين اساس امام حضور مجمع روحانيون را در كنار جامعه روحانيت به رسميت پذيرفت اما خوب شد كه امام نبودند تا ببينند همين افراد چشمان خود را بر روي پاره شدن عكس ايشان بستند.
 
 

شريعتمداري: 16 آذر عليه امريكا بود نه زير سايه امريكا

حسين شريعتمداري هم در مراسم بزرگداشت روز دانشجو كه در سالن جابر حيان دانشگاه صنعتي شريف و با حضور دانشجويان برگزار شد، در پاسخ به اهانت برخي كه عليه وي شعار مي‌دادند و خواستار خروج او بودند، گفت: من بچه تهرانم، شما فكر خودتان باشيد كه گم نشويد اما اگر شما اسرائيل و كيهان را با هم محكوم مي‌كنيد همگي با هم شعار «مرگ بر اسرائيل» را سر دهيد.

وي در ادامه و در پاسخ به شعار «اصلاحات زنده باد، خاتمي پاينده باد» گفت: نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل اعلام كرد كه اصلاح‌طلبان اصلي‌ترين و بزرگ‌ترين سرمايه اسرائيل هستند. همه اسناد آن موجود است و شما از ترس منفجر شدن اين اسناد سر و صدا مي‌كنيد.

مدير مسئول روزنامه كيهان در پاسخ به شعار «موسوي، كروبي آزاد بايد گردند»، گفت: فتنه‌گران وطن‌فروش بودند و اگر حزب‌الله نبود تن را فروخته بودند و رسيد آن را گرفته بودند. خود جناب آقاي روحاني به آزادي آنها راضي نيست چراكه نمي‌خواهد دولتش تحت فشار همراهي با اسرائيل قرار بگيرد و بايد از آقاي روحاني تشكر كرد. آزادي آنها صرفاً باعث آشوب مي‌شود و پايگاهي براي اسرائيل درست مي‌شود.

وي خطاب به برخي كساني كه با هياهو درصدد جنجال‌آفريني بودند، افزود: گذشت آن موقعي كه 16 آذر تقلبي درست مي‌كرديد، 16 آذر عليه امريكا بود نه زير سايه امريكا البته من خدا را شكر مي‌كنم كه يك دفعه كه كيهان را مي‌زنيد از اسرائيل بد مي‌گوييد، خيلي پيشرفت كرديد. شما مي‌دانيد كه كيهان رفتني نيست براي همين و براي دوام اسرائيل عليه هر دو شعار مي‌دهيد.

شريعتمداري در پاسخ به شعاري با مضمون «زنده باد اصلاحات» گفت: البته طرفداران 7 درصدي بايد چنين سر و صدايي داشته باشند. شما اگر مي‌دانستيد كه رأي داريد كانديداي خود را كنار نمي‌زديد. شما به دنبال اين بوديد كه به آقاي روحاني بچسبيد، اصلاحات به دنبال اين بود كه از آقاي روحاني به عنوان يك پل استفاده كند و تا حالا آقاي روحاني اجازه اين كار را نداده است. شريعتمداري در پاسخ به شعار «مرگ بر طالبان، چه كابل، چه تهران» گفت: آيا اصلاح‌طلبان نبودند كه زماني كه امريكا به افغانستان حمله كرد مي‌گفتند از طالبان حمايت كنيد، طالبان و اصلاحات دو لبه قيچي هستند كه اين قيچي در دستان امريكاست. وي افزود: طالبان در فتنه 88 از اصلاحات حمايت مي‌كرد مگر عبدالمالك ريگي نبود كه در VOAآمد و گفت شما زندانيان فتنه را آزاد كنيد تا ما اسراي نيروي انتظامي را آزاد كنيم، دست شما به خون بي‌گناهان آلوده است و نمي‌توانيد اين مسئله را انكار كنيد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
1
2
درود بر جلیلی
درود بر قالیباف
درود بر سردار قلم حیسن شریعتمداری
درود بر صفارهرندی

سخنانشان خاری است در چشم فتنه گران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
0
1
احسنت بر شما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
0
0
رزمندگان دیروز . حافظان انقلاب امروزند.اگر این بزرگواران و یادگاران جبهه ها نبودند دشمنان داخلی وخارجی این مملکت را یک روزه می بلیدند. درود بر آقایان جلیلی وقالیتاف وصقارهرندی وشریعتمداری قهرمان .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار