کد خبر: 624885
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
براساس اعلام دولت، لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل‌کشور فردا (۱۷ آذرماه) تقدیم مجلس می‌شود.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی صبح فردا (یکشنبه) تشکیل جلسه علنی می‌دهند که قرار بود این هفته زمان سرکشی آنها به حوزه‌های انتخابیه باشد، اما وکلای ملت ترجیح دادند این هفته را هم در ساختمان بهارستان سپری کنند تا دولت بتواند لایحه بودجه سال 93 کل کشور را به مجلس تقدیم کند.

براساس اعلام معاون پارلمانی دولت، فردا قرار است حجت‌الاسلام روحانی نخستین لایحه بودجه دولت یازدهم را با حضور در صحن علنی مجلس، تقدیم نمایندگان مجلس کند.

طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دولت تا 15 آذر می‌تواند لایحه بودجه را به مجلس برساند تا روند بررسی آن به طور دقیق و طبق روال عادی پیش رود و قبل از پایان سال به قانون تبدیل شود.

البته محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت رئیس جمهور در اولین حضور خود در مجلس وعده داده بود که دولت تا پیش از موعد قانونی، اقدام به ارائه لایحه بودجه خواهد کرد. اما در حالی که گفته می‌شد لایحه بودجه سال جاری روز چهارشنبه 13 آذرماه به مجلس تقدیم می‌شود، نوبخت روز سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که دولت طبق قول خود در پانزدهم آذرماه آماده تقدیم لایحه بودجه به مجلس است اما از آنجایی که 15 آذر جمعه و تعطیل است ارائه بودجه به مجلس به هفته بعد از آن موکول شده است.

وکلای ملت هم روز چهارشنبه گذشته تصمیم گرفتند در هفته جاری تشکیل جلسه علنی دهند تا دولت بتواند لایحه بودجه سال آینده را به خانه ملت بیاورد.

با اینکه ارائه لایحه بودجه سال 93 با 2 روز تاخیر به مجلس می‌آید، اما این تاخیر به نسبت سال‌های گذشته به چشم نمی‌آید، چراکه در گذشته لایحه بودجه همواره با تاخیرهای چند ماهه تقدیم مجلس می‌شد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار