کد خبر: 624876
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران:
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران گفت: کالاهای توزیع‌شده توسط شرکت بازرگانی دولتی که با ارز مرجع وارد شده براساس همان نرخ به دست مصرف‌کنندگان نرسید. در این رابطه می‌توان با تجهیز شبکه‌های توزیع این کالاها را براساس همان نرخ‌های مرجع به دست مصرف‌کنندگان رساند.

 محسن بهرامی ارض اقدس درباره‌ی جزییات اختصاص سبد کالایی اعلام کرد: بنا است برای کاهش هزینه‌های معیشتی اقشار ضعیف و کم‌درآمد که شامل کارگران و کارکنان می‌شود، دولت دو سبد کالایی در نظر بگیرد. این دو سبد کالایی نیز عمدتا شامل کالاهای اساسی نظیر گوشت، مرغ، روغن، برنج و شکر است.

وی با بیان این‌که اختصاص این دو سبد کالایی باعث تعدیل قیمت این کالاها در بازار می‌شود، گفت: این کار هم‌چنین می‌تواند به خانواده‌های ضعیف و کم‌درآمد کمک کرده و بخشی از تورم که به سبب عملکرد دولت قبل این روزها به اوج خود رسیده است را کاهش دهد.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که تورم در این روزها به 46 درصد رسیده است، خاطر نشان کرد: این تورم در سبد دارویی و کالاهای اساسی بیشتر مشهود است.

به گفته وی تورم در سبد دارویی بیماران صعب‌العلاج به چند برابر رسیده و هم‌چنین قیمت کالاهای اساسی نظیر گوشت، شکر و روغن که مستقیما با معیشت مردم مربوط است نیز به چندین برابر رسیده است.

او درباره‌ی زمان اختصاص این دو سبد کالایی تصریح کرد: 22 بهمن‌ماه به مناسبت برگزاری جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام پایانی سال زمان‌های پرداخت این دو سبد کالایی است ولی ابتدا باید شبکه‌های توزیع سبد‌های کالایی تجهیز شود. البته سبد‌های کالایی الزاما به عنوان یارانه پرداخت نمی‌شود.

بهرامی با اشاره به این‌که این کالاها براساس قیمت‌های قبلی و ارز مرجع توزیع می‌شود، تصریح کرد: پیش از این زمانی که کالاهای اساسی با ارز مرجع و دولتی توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد می‌شد و در شبکه توزیع قرار می‌گرفت در نهایت براساس نرخ ارز مرجع به دست مصرف‌کننده نمی‌رسید، اما قرارگرفتن این کالاها در شبکه‌های تحت کنترل، با همان نرخ‌های مرجع و ترجیحی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد که این نرخ‌های ترجیحی به صورت یارانه‌های پنهان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مشاور معاون رییس جمهور در پاسخ به این سوال که چه میزان منابع برای اختصاص این سبد‌های کالایی در نظر گرفته شده است گفت: منابع تعیین شده بستگی به میزان کالاها در سبد کالا و جامعه هدفی که کالا به آنها داده می‌شود تخصیص می‌یابد.

بهرامی در پایان تصریح کرد: هنوز میزان کالاهایی که قرار است توزیع شود و هم‌چنین این‌که به چه تعداد خانوار ایرانی سبد کالایی اختصاص داده شود مشخص نیست. هنوز دولت اعلام نکرده که قرار است به چند میلیون خانوار ایرانی چه میزان مرغ و گوشت و سایر کالاهای موجود در سبد را توزیع کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار