کد خبر: 624546
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
اعتراض به اخراج دوستان شهید احمدی روشن تبدیل به نگرانی هسته ای شد.

شهدای ایران: چندی پیش پدر شهید احمدی روشن در نامه ای خطاب به رئیس جمهور از اخراج چند تن از همکاران فرزند شهیدش در سازمان انرژی اتمی گلایه کرد که این گلایه روز گذشته تبدیل به یک نگرانی هسته ای شد.

ماجرای این اعتراض چه بود؟

زهره طبیب زاده نماینده مجلس در خصوص اعتراض پدر شهید احمدی روشن می گوید: شهید احمدی‌روشن افرادی را در دوره‌ای که صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نبود، به سازمان می‌برد یعنی افرادی از طرف دوستان شهید احمدی روشن به این سازمان برای همکاری معرفی می‌شوند و با وی کار می‌کنند.  پس از شهادت شهید احمدی‌روشن و برعهده گرفتن مسئولیت ریاست سازمان انرژی اتمی توسط صالحی، تعدادی از افرادی که شهید احمدی روشن به سازمان آورده بود، توسط صالحی از سازمان انرژی اتمی اخراج می‌شوند.

پدر شهید احمدی روشن نیز در اعتراض به این موضوع، نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشت و خواستار پیگیری شد.

خانواده شهید احمدی روشن نیز احتمالا به دلیل اعتراضی که داشتند  از شرکت در جلسه تجلیل از خانواده شهدای هسته‌ای اجتناب کردند.

تذکر کتبی مجلس به سازمان انرژی اتمی

 طبیب زاده در خصوص واکنش مجلس نسبت به اعتراض پدر شهید احمدی روشن گفت: من در خصوص اخراج همکاران شهید احمدی روشن تذکر داده‌ام و در صورتی که رئیس سازمان انرژی اتمی پاسخ اعتراضم را ندهند، ما احتمالاً از آقای صالحی در این زمینه سؤال خواهیم کرد و او ضمن حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس باید به این موضوع پاسخ دهد.

این نماینده مجلس همچنین  از رئیس‌جمهور خواست دلیل اخراج همکاران شهید احمدی روشن را از سازمان انرژی اتمی بیان کنند.

اخراجی در کار نبوده است!

دولت تدبیر و امید در اقدامی قابل تامل اعلام کرد اصلا کسی اخراج نشده بلکه افراد قوی تری بجای دوستان شهید احمدی روشن  به کارگیری شده است. این ادعا در حالی اتفاق افتاد که روز گذشته  زینالو دبیر کمیته حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای با نگرانی از مفاد توافق نامه هسته ای اظهار داشت؛ یکسری جایگزینی هایی در سازمان انرژی هسته ای صورت گرفته و طبق گفته های همسر شهید احمدی روشن، دوستان ایشان از سازمان انرژی اتمی به سازمان ها و ارگان های دیگری منتقل، و بعضاً نیز اخراج شده اند که این برای ما بسیار نگران کننده است.

نامه پدر شهید بدون جواب ماند

با آنکه اکنون بیش از یک هفته از نامه پدر شهید احمدی روشن به رئیس جمهور گذشته است اما تاکنون رئیس جمهور پاسخی به نامه این پدر شهید نداده است. همچنین عدم حضور پدر شهید احمدی روشن در مراسم تجلیل از شهدای هسته ای نیز با واکنش های تند و توهین آمیز سایت های حامی دولت مواجه گردید. نکته حائز اهمیت این است که تاکنون هیچ یک از مسئولین نه به تذکر مجلس پاسخی گفته اند و نه به نامه پدر شهید احمدی روشن. در حالی که رئیس جمهور و تیم هسته ای ایران باید توجه کنند که اگر موفقیتی هم کسب شده باشد به برکت تلاش های شبانه روزی فرزند شهید خانواده احمدی روشن بوده است و بررسی و پاسخ دادن به نامه این پدر شهید کمترین وظیفه در قبال ایشان است.

غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
0
0
ه اميد برچيده شدن پرده تزوير
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار