کد خبر: 624379
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
پاسخی به اظهارات موهن حسن عباسی که اخیرا ویدئوی آن در شبکه های اجتماعی پخش شده است
دیوانگان سیدالشهدا را به سخره می گیرید؟ گاهی کتاب‌های فلسفه هنر را کنار بگذارید و نگاهی به مقاتل بیندازید تا بدانید ما پیرو مکتب «حب الحسین اجننی» هستیم. تا بدانید تاریخ دیوانه حسین و علی اکبر شدن برمی گردد به عاشورا.

عقیق: حسن عباسی از معدود افرادی است که در قامت کارشناس حوزه های مختلف در مجامع عمومی و رسانه ملی حاضر می شود و سخنرانی می کند؛ از سیاست داخلی گرفته تا روابط بین الملل و  سینما و دین و هنر و ... اما اخیرا این علامه ذوالفنون(!) اظهارات سخیف و موهنی نسبت به عزادارن حسینی و حتی شهدای کربلا داشته که دل بسیاری از ارادتمندان اهل بیت را به درد آورده است. حسن عباسی انگار فراموش کرده که آداب سخن گفتن درباره دردانه سیدالشهدا، با سخنرانی درباره یورگن هابرماس متفاوت است. انگار فراموش کرده انقلابی که ما حاضریم جان برایش بدهیم، با همین عزاداری ها حفظ شده، انگار فراموش کرده که اگر هزار مرتبه هم دهان به مشک و گلاب بشوید، هنوز بردن نام شهدای کربلا، کمال بی ادبی است.  

احتمالا شما هم کلیپ سخنان او را به تازگی در شبکه های اجتماعی دیده اید. عقیق انتشار این ویدئو را به مثابه نشر جملات ضاله می داند و به همین دلیل از انتشار دوباره آن خودداری می کند، اما برای آنکه مخاطبان بدانند داستان چیست و عباسی چه گفته، ضمن عذرخواهی از امام عصر(ع) و شیفتگان اهل بیت، برخی از جمله های او را عینا نقل می کند.

*آن کسی که می گوید دیوانه علی اکبر است را ببرید و در تیمارستان بستری کنید!

* طرف میکروفن را بر می دارد و بر سر خود می کوبد و می گوید رقیه! رقیه دیگر کیست؟!

*حسین معصوم بود، بچه‌هایش که معصوم نبودند. آن وقت اینها می شوند دیوانه رقیه و علی اکبر و عباس!

 

 آقای عباسی! شما را به خدا بروید و به تئوری پردازی های سابقتان ادامه دهید. بزرگان دین ما وقتی می خواستند درباره فرزندان سیدالشهدا سخن بگویند، اشک در چشمانشان حلقه می زد و پشتشان می لرزید، چه بر ما گذشته که امروز حسن عباسی با این ادبیات دور از شان درباره آل‌الله سخن می گوید؟

آقای عباسی! دیوانگان سیدالشهدا را به سخره می گیرید؟ گاهی اوقات کتاب‌های فلسفه هنر را کنار بگذارید و نگاهی به مقاتل بیندازید تا بدانید ما پیرو مکتب «حب الحسین اجننی» هستیم. تا دست کم بدانید تاریخ دیوانه حسین و علی اکبر شدن برمی گردد به روز عاشورا. اصلا اگر قرار بود شما نسخه نویس باشید، باید همه بزرگان ادبیات را در همان جایی بستری کنیم که شما فرمودید! امروز حتی کودکان و نوجوانان هم می دانند که دیوانگی در شعر، اوج شیدایی و شیفتگی را نشان می دهد. اصلا با قاعده شما تکلیف حافظ  و سعدی و محتشم و بیدل چه می شود؟ همه آنهایی که که در طول تاریخ فریاد زدند «این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست» چطور؟

اگر از شان علمی‌تان کم نمی شود، زندگی نامه رسول ترک را هم بخوانید. اصلا بروید مراتب عصمت را مرور کنید تا اینگونه بی محابا نگویید حسین معصوم بود، مگر اطرافیانش معصوم بودند؟ اگر نمی دانید رقیه کیست، «نفس المهموم» شیخ عباس قمی و «کامل بهائی» طبری را بخوانید. درباره مناقشات وجود دردانه حضرت سیدالشهدا هم بحث را به عالمان دینی واگذار کنید، چرا که آداب سخن گفتن در این ساحت را بهتر از شما می دانند. آقای عباسی! رقیه  همان است که مرده ها را زنده می کند، اگر باورتان نشد، چند روز دیگر که سالروز شهادت جناب ایشان است، سخنرانی را تعطیل کنید و به یکی از همین هیات‌های شهر خودمان بروید تا ببینید رقیه کیست.

آقای عباسی! این روزها به قدر کافی دل ما شکسته است، در این هفته های اخیر بارها شاهد بودیم که عده ای – خواسته و ناخواسته- به اسم آسیب شناسی، عزادارن حسینی را هتک حرکت کردند. شما که ظاهرا از خانواده انقلاب هستی، دست کم بر زخم ما نمک نپاش.

در پایان آرزو می کنیم آقای عباسی که خود را همواره سرباز انقلاب می داند، توضیحات قابل قبولی ارائه دهد تا دردهای ما کمی تسکین یابد. 

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶
یار همیشگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
3
5
البته اصل برخی از جملات جای تامل دارد و نمی توان به این راحتی به آقای عباسی توهین کرد. آنچه که مسلم است مکتب اسلام بر پایه تعقل و علم است نه دیوانگی و جنون. ثانیا بیان برخی تشبیهات و جملات موجب سوء استفاده و وهن مذهب می شود. کسی که واقعا از خود بیگانه و به معرفت حقیقی معصومین رسیده باشد کمتر ادعا دارد و در عمل خود را نشان می دهد. شما بروید و آمار اخلاقی و رفتاری برخی از همین مدعیان راببینید. برخی از همین مدعیان حتی نست به قضاشدن نماز صبحشان به خاطر سینه زنی تا دیروقت، واکنش خاصی ندارد.
پاسخ ها
امیرحسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
اینی که فرمودین مربوط به عزاداران و مداحانه نه فرزندان امام!
علی اکبرخدابخشی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
2
3
باسلام ضمن اعلام نارضایتی از این گونه سخنان باجرات می گویم کسانی که ندای حب الحسینشان رساتر از عمل کردنشان به فرامین الهی است قطعا طبق فرموده امام صادق علیه السلام که فرمودند« دروغ میگوید کسی که خود را پیرو ما میداند وگناه میکند» دروغگویانی هستند که دین را بازیچه کرده اند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
2
1
این جمله ی «حب الحسین اجننی» رو از کجا در آوردید؟ روایت که نیست. تو جامع الاحادیث که من سرچ کردم چیزی نبود. در ضمن احادیث اهل بیت هم به دیوانگی اشاره ای نداره. به کتب حدیثی معتبر شیعه یه رجوعی کنید تا ببینید اولین باب کتبی مثل کافی و وسائل الشیعه و... باب العقله نه باب الجنون. کمی احساسات رو کنار بذارید. دوانگی رو از کجای دین ما بیرون کشیدید؟ اسلام دین تعقله نه دوانگی.
در مورد حضرت رقیه هم که مناقشه زیاده نمی خوام بحث کنم...
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
2
4
سلام.واقعا از سایت جوان این نوع تحلیل بعید است.بنده فقط از خبرگراری شما استفاده می کنم واخبار را دنبال می کنم، ولی جای تاسف از شما. لطفا شما دیگه به این مرد بزرگوار حمله نکنید.بنده کلیپ را کامل گوش دادم . درست اطلاع رسانی کنید.ازشما سایت جوان واقعا بعید بود.
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
4
1
درطول تاریخ ازاین نوع افراد که خودشان را عالم به تمام علوم می دانند بوده اند وصدالبته علمای مانیز بایدجواب درخور به این افرادکه سیاه لشکر دشمن می باشند بدهند من حقیردراینجا خدمت بانو رقیه (س)عرض میکنم ازاین نوع مزدوران تبری میجویم وباشد که این مزدور دشمن نیزبه سزای عملش برسد
پاسخ ها
شایسته
| -
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
شما کی هستی که بخوای از ایشون تبری بجویی. ... واقعی شما هستی که بدون شناخت از این عالم وارسته به ایشان توهین میکنی.
پویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
1
3
از آنجایی که این روزها جوان یکی از معدود منابع خبری معتبر برای امت حزب الله می باشد وظیفه ای سنگین بر عهده دارد که بر اساس آن قطعا نمی تواند به موجب نوشته ای که هویت صاحب حقیقی آن مشخص نیست به چهره ای معلوم و شناخته شده اهانت کرده یا موجبات توهین به این شخص را فراهم نماید البته چنانچه منبع و مدرکی دال بر صحت ادعای فوق وجود دارد لازم است در دسترس کاربران جوان قرار گیرد.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
1
1
با سلام من 27سال ايشان را بخوبي مي شناسم امكان ندارد چنين جملاتي را با هدفي كه شما بيان كرده ايد گفته باشد ، براي روشن شدن موضوع تمام سخنراني را براي خواننده گان خود بنويسيد . در ضمن كتاب حماسه حسيني استاد شهيد مطهري را دقيق بخوانيد ايشان هم موضوع طفل سه ساله كه در خرابه شام با آن وضع جان داده است را مورد ترديد قرار داده اند . شما در جواب اين شهيد بزرگوار كه آثارشان بدون استثناء مورد تاييد امام (ره)است چه مي گوييد . در مورد ديگران خيلي با دقت و ئسواس سخن بگوييد فردا جواب سخت است. ممنون
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
1
2
مشکل مادراین کشوراینه که هرکی چهارتاکتاب میخونه فکرمیکنه علامه دهرشده وباید راجع به هرچیزی نظربده.راجع به این موارد هم بایدعلما ومراجع اسلام شناس که همواره پاسدار حریم دین بوده اند نظر بدن نه ایشون.امثال این حضرات قرنها باید راه طی کنندتا بفهمند حسین یعنی چه و علی اکبر یعنی چی و.......هرگز هم نخواهند فهمید.
سجاد
|
-
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
1
3
جوان این چه تحلیل ... است که منتشر کردی
اول فیلم کامل سخنرانی را گوش دهید بعد اظهارنظر کنید.
آقای عباسی در سخنرانی خود که از لینک زیر قابل دریافت است درباره حضور امام معصوم در عصر حاضر یعنی حضرت امام زمان (عج) صحبت میکنن.

http://drhasanabbasi.ir/1390/10/22/post-473/
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
1
1
چرا جملات را تکه تکه گذاشته اید؟؟ منظور آقای عباسی این مفاهیمی نیست که شما منتقل کرده اید.
به نظر من آقای عباسی از اندیشمندان و از معدود استراتژیست های کشور است هر چند بادرک محدود بنده اشتباهاتی هم دارند
v bn
|
POLAND
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
0
1
سخنان دکتر عباسی نه مال امروزه نه اولین باره نه آخرین بار . تا انحراف هست روشنگری هست،زنده باد عضو اصلی قرارگاه عمارین رهبری/صلوات
http://www.afsaran.ir/link/445592#LinkComment_1228143
مرتضی ثابتین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
1
0
... درباب دیوانگی باید بگویم که اکثر آقایان که اعتراض میکنند خودشان در زندگیشان نگفتند که من دیوانه فلان ماشین,یادیوانه فلان شخصیت سینمایی و.... هستم؟ چرا یاد نگرفته ایم به اعتقادهای یکدیگر احترام بگذاریم؟ آقای عباسی به ظاهر دانا مگر مراجع عزام نیستند که شما نظر میدهید؟ مگر در بیت رهبری درایام محرم92 درمقابل رهبر و ولی فقیه روضه حضرت رقیه سلام الله علیها خوانده نشد و حضرت خامنه ای در روضه ایشان گریه نکردند؟ کجا داری میری؟ هفتاد سال عبادت یک شب به باد میره...... بشین حساب کن ببین کجای کار خطا رفتی که به حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها توهین میکنی و وجودیت مبارکشان را رد میکنی اگر به نتیجه نرسیدی... شاید ..... اللهم عجل لولیک الفرج بحق حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها
مدیر سایت بین الحرمین Ya-213.ir
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
0
1
سلام.واقعا از سایت جوان این نوع تحلیل بعید است.بنده فقط از خبرگراری شما استفاده می کنم واخبار را دنبال می کنم، ولی جای تاسف از شما. لطفا شما دیگه به این مرد بزرگوار حمله نکنید.بنده کلیپ را کامل گوش دادم . درست اطلاع رسانی کنید.ازشما سایت جوان واقعا بعید بود.
معین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
0
0
سلام
پاسخ دکتر عباسی را در این جا بشنوید:
http://www.aparat.com/v/eBwqh
خواهش می کنم سایت محترم به پیاده کردن و گذاشتن متن این صوت اقدام کنند.
ممنون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار