کد خبر: 624373
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
مره‌ صدق در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با تاكيد بر اينكه ميزان كمبودهاي دارويي نسبت به گذشته بسيار كمتر شده است، گفت: متاسفانه يك سري از مشكلات وزارت بهداشت از دولت قبل به ارث رسيده است.
زينب صناعي
سيامك مره صدق در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص عملكرد صد روزه دولت در حوزه بهداشت و درمان اظهارداشت: متاسفانه نكاتي در وزارت بهداشت و درمان خيلي توجه مي‌شود كه در سطح بهداشت كل كشور زياد مطرح نيستند؛ البته در جايي مانند وزارت بهداشت و درمان نمي‌شود به راحتي درباره آن قضاوت كرد چرا كه بايد كارهاي زيربنايي براي آن انجام شود.
 

وي با اشاره به اينكه حركت دولت در مسير برنامه پنجم بوده است، افزود: دولت در حقيقت به دنبال حل مشكلات كشور بوده و به عنوان نمونه در حال حاضر ميزان كمبودهاي دارويي نسبت به گذشته خيلي كمتر شده است.
 

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با بيان اينكه اقدامات اوليه و فوري براي رفع كمبود در زمينه هاي بهداشتي مانند واكسن‌‌ها بيشتر شده است، گفت: تلاش خاص دولت براي تامين نيروهاي تخصصي پزشك در نقاط محروم كشور يكي از كارهاي مهمي است كه در وزارت بهداشت و درمان در حال انجام است.
 

مره صدق با تاكيد بر اينكه متاسفانه يك سري از مشكلات از دور قبل دولت براي وزارت بهداشت و درمان باقي مانده است، تصريح كرد: در چند ماه آخر دولت قبل وزارتخانه با سرپرست اداره مي شد و در شش ماه آخر اگرچه وزارتخانه داراي وزير بود منتهي امكان برنامه ريزي در اين مدت كوتاه براي وزير وجود نداشت و خيلي از مشكلات از دولت قبل به دولت جديد به ارث رسيده است.
 

وي بيان داشت: در حال حاضر كمبود دارو يك مقداريش به دليل تحريم‌هاست منتهي خيلي از آن به دليل تحريم‌ها نيست چرا كه كميسيون بهداشت و درمان مجلس دو سال قبل از شروع تحريم ها به وزارت بهداشت اعلام كرد كه با اوضاع سياسي كه در سطح جهاني وجود دارد و فشارهايي كه استكبار مي آورد احتمالا ما به سمت تحريم خواهيم رفت و بهتر است دپوهاي وزارتخانه از داروهاي مورد نياز و مواد اوليه دارويي براي يك مدتي بي نياز باشد اما متاسفانه اين پيش بيني ها صورت نگرفت.
 

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس عنوان كرد: اين مشكلات هيچ وقت يك شبه حل نمي شود و زمان مي برد اما يك تعدادي از مشكلات در خصوص كمبود دارو كاهش پيدا كرده و در زمينه مسائلي مانند واكسن كه اولويت بيشتري دارد نيز همين گونه است.
 

مره صدق درباره اقدامات دولت در زمينه پذيرش و پرداخت كل هزينه برخي از داروهاي خاص را مثبت ارزيابي كرد و ادامه داد: اين اقدامات همچنان خواهد داشت و خوشبختانه مشكلات در حال حل شدن است.
 

وي با اشاره به اينكه دکتر هاشمي سابقه مديريت انقلابي در جهاد سازندگي نيز دارند و از آنجايي که وزارت بهداشت نيز نيازمند يک کارجهادي است؛ پس ايشان به خوبي از عهده آن برخواهد آمد، گفت: در كل روي هم رفته عملكرد وزارت بهداشت و درمان را در زمان رياست دكتر قاضي زاده هاشمي قابل قبول مي دانم.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بوالفضول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
0
0
ظاهرا"‌ ايشان . سخنان رئيس جمهور را در تلويزيون ديده است و خواسته است كه به نحوي از آن تقليد كند !!!

ول خب . امروزه هر كاري در منظر عام . مشكلاتي دارد كه اعلام مناظره آقاي احمدي نژاد براي رد ادعاهاي رئيس جمهور فعلي و عدم قبول آن . بازتاب بدي براي رئيس دولت داشته است !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار