کد خبر: 624340
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
حجت الاسلام یونسی مشاور وی‍ژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها در گفت وگو با روزنامه جام جم به شرایط انتخابات در سال 84 اشاره و بدفهمی اصلاح طلبان را عامل پیروزی محمود احمدی ن‍ژاد دانست.

اهم اظهارات وی در این گفت وگو به شرح زیر است:

*مهم‌ترین مشکل تفرق و غرور اصلاح‌طلبان بود. در آن دوره گروه‌های شناخته شده اصلاح‌طلب، موفقیت‌های آقای خاتمی را موفقیت خود می‌دانستند و این در حالی بود که هرچند احزاب کمک‌هایی به دولت وقت کردند اما این بیشتر آقای خاتمی بود که به آنها کمک می‌کرد. به هر حال، اختلافات میان احزاب اصلاح‌طلب و بدفهمی شرایط از سوی آنان باعث شد آقای احمدی‌نژاد پیروز شود. مگر آقای احمدی‌نژاد چقدر رای آورد؟

* مجموع آرای اصلاح‌طلبان چقدر بود؟ اگر آرای آقای هاشمی را هم حساب کنیم، حدود 13، 14 میلیون رای. یعنی اصلاح‌طلبان در مرحله اول بیشتر رای داشتند.

*قدرت همیشه غفلت و غرور می‌آورد و باعث می‌شود رقیب با تکیه بر آن به پیروزی برسد. البته دقت کنید می‌گویم رقیب، نه دشمن زیرا این رقیب است که رقابت می‌کند و دشمن کارش فقط دشمنی است.

*به نظر من اعتدال جریان سوم نیست، بلکه مدیریت عقلانی است که این رویکرد، هم در میان اصلاح‌طلبان دیده می‌شود و هم در میان اصولگرایان. به همین دلیل است که در حال حاضر از هر دو گروه در دولت حضور دارند؛ بنابراین من اعتدال را یک جریان جدید نمی‌دانم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار