کد خبر: 623912
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
مراسم گرامیداشت ژیلا مهرجویی طراح صحنه و لباس سینمای ایران که روز گذشته به دلیل ناراحتی قلبی از دنیا رفته بود صبح امروز شنبه 9 آذرماه با حضور هنرمندان سینما و تئاتر ایران در خانه سینما برگزار شد اما پیکر مهرجویی برای وداع به خانه سینما نیامد و مستقیم از بهشت زهرا(س) راهی طالقان شد.

خبرگزاری مهر: مراسم گرامیداشت ژیلا مهرجویی طراح صحنه و لباس سینمای ایران که روز گذشته به دلیل ناراحتی قلبی از دنیا رفته بود صبح امروز شنبه 9 آذرماه با حضور هنرمندان سینما و تئاتر ایران در خانه سینما برگزار شد اما پیکر مهرجویی برای وداع به خانه سینما نیامد و مستقیم از بهشت زهرا(س) راهی طالقان شد.

در این مراسم هنرمندانی چون بهمن فرمان‌آرا، فرشته طائرپور،‌ رخشان بنی‌اعتماد، جهانگیر کوثری، مانی حقیقی، محمد مهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، احمد امینی، لادن طاهری، رضا کیانیان، مریم بوبانی، ملک‌جهان خزائی، پروین صفری، عزیز ساعتی، میترا محاسنی، نظام‌الدین کیائی، نگار جواهریان، مریم معترف، هوشنگ قوانلو، علی مصفا، رضا درمیشیان، کتایون فیض مرندی، علی رویین تن، مهدی میامی و ... حضور داشتند.

پروین صفری رییس انجمن طراحان سینمای ایران با ابراز تاسف از درگذشت ژیلا مهرجویی عنوان کرد: من نمی خواهم اینجا درباه سابقه حرفه ای و کارهای ژیلا مهرجویی صحبت کنم چون او همیشه فعال بود و اگر فیلمی نبود که کار کند به کار ترجمه و طراحی مشغول می شد. سینمای ایران یکی از شریفترین و فعالترین هنرمندان خود را از دست داد.

وی افزود: او هنرمندی بود که یک لحظه آرام نداشت و متاسفانه سینمای ایران خیلی زود یکی از همراهان خود را از دست داد. فقدان این هنرمند را به همه اهالی سینما تسلیت می گویم.

بعد از صحبتهای این طراح صحنه، بهمن فرمان آرا نیز در سخنانی کوتاه عنوان کرد: من دو فیلم "بوی کافور عطر یاس" و  "خانه ای روی آب" را با ژیلا مهرجویی کار کردم اما آشنایی من با او به واسطه دوستی ام با داریوش مهرجویی به سالیان دور باز می گردد بنابراین او را می شناسم و می دانم که چقدر سختی و تراژدی در زندگی اش تحمل کرده است.

این کارگردان و تهیه کننده سینما ادامه داد: ژیلا مهرجویی با وجودیکه جثه نحیفی داشت به همه انرژی می داد. مهمترین مسئله زندگی ژیلا مهرجویی آن بود که آدم خوبی بود و همه می دانیم که تعداد چنین افرادی زیاد نیست. دیروز که یکی از خبرنگاران به من زنگ زد و خبر فوت مهرجویی را داد انتظار مرگ هرکسی را داشتم جز او. جای ژیلا مهرجویی به خاطر انسانیت، شرافت و انرژی که برای سینمای مملکت می گذاشت خالی است.

بعد از سخنرانی، هنرمندان با اتوبوس هایی که در خیابان بهار مستقر بود برای بدرقه این طراح صحنه و لباس سینمای ایران راهی طالقان شدند. همچنین مراسم ترحیم این هنرمند دوشنبه 11 آذرماه ساعت 17 در خانه هنرمندان برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار