کد خبر: 623889
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش تعداد نمایندگان مجلس اظهار داشت: در اصل 64 قانون اساسی تصریح شده تعداد نمایندگان مجلس با در نظر گرفتن عوامل جمعیت، ‌سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها پس از هر 10 سال اضافه شود.

خبرگزاری فارس: عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش تعداد نمایندگان مجلس اظهار داشت: در اصل 64 قانون اساسی تصریح شده تعداد نمایندگان مجلس با در نظر گرفتن عوامل جمعیت، ‌سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها پس از هر 10 سال اضافه شود.

وی افزود: در این اصل آمده که  20 نماینده می‌تواند پس از سپری شدن این مدت به جمع مجلسی‌ها افزوده شود.

یوسفیان‌ملا تصریح کرد: با این وجود بر اساس قانون باید هر 10 سال یک بار حدود 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود که با احتساب این تعداد، اعضای خانه ملت که هم‌اکنون 290 نماینده است به 310 نفر افزایش می‌یابد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید اینکه هم‌اکنون طرح اضافه شدن نمایندگان در صحن مجلس مطرح است، عنوان کرد: با وجود تعداد استان‌های کشور بر تعداد نمایندگان همه استان‌های کشور اضافه نمی‌شود و تنها چند استان در این بین جای می‌گیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا مازندران در بین استان‌هایی قرار دارد که بر تعداد نمایندگان شهرهای آن افزوده می‌شود، عنوان کرد: اگر افزایش نماینده در استانی داشته باشیم تنها یک نماینده بر آن اضافه می‌شود، در مورد نام استان‌هایی که این افزایش در آنها صورت می‌گیرد نتایج قطعی حاصل نشد اما چنانچه اگر مازندران در این جمع جای گرفته و به تصویب نمایندگان برسد افزایش تعداد نمایندگان را به شهرستان آمل اختصاص می‌دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار