کد خبر: 623462
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
«عصام سلامه» در گفت‌وگوي اختصاصي با «جوان آنلاين»
عربستان سعودی در صورت موفقیت ایران در مذاکرات و به محض اینکه این توافقنامه ثبت شود، ارتباط خود را با غرب قطع می کند. اما نشانه ها وقوع یک جنگ دیپلماسی را هشدار می دهد به ویژه بعد از موفقیت دیپلماسی که ایران بدان دست یافت: جنگی که یک طرف آن رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی هستند و طرف دیگر ایران و هم پیمانانش.
عصام سلامه؛ تحلیلگر و نویسنده مصری در گفت‌وگو با «جوان آنلاین» تاکید کرد پیروزی اي که ایران در مذاکرات با کشورهای 1+5 به دست آورد شيرين بود آن هم در شرایط کنونی که دشمنان درصدد ضربه زدن به محور مقاومت در منطقه و به زانو درآوردن ایران و کاهش نفوذ آن به عنوان یکی از حامیان اصلی گروه های مقاوم فلسطینی و لبنانی و دولت سوریه در رویارویی با توطئه های صهیونیست و امریکا هستند، صهیونیستی که قصد دارد تا سوریه را به فرقه های مذهبی تقسیم کند.

سلامه افزود: اظهارات وزیر جنگ سابق اسرائیل؛ موشه ارنس حاکی از آن است که فرماندهان رژیم صهیونیستی ضربه سختی خوردند، موشه در یکی از اظهارات خود می گوید: ایران در مذاکره با 1+5 به اهداف خود رسید حال آنکه طرف گفت‌وگو نتیجه ای به دست نیاورد. در روزهای قبل از برگزاری مذاکرات، رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا این مذاکرات با شکست مواجه شود به طوریکه وزیر جنگ کنونی اسرائیل؛ موشه یعلون حتی به حمله نظامی به ایران نیز اشاره کرد و گفت: ایران باید بین این دو راه یکی را انتخاب کند: یا به دنبال بقای خود باشد و یا به دنبال بمب اتم.

عصام سلامه این توافق را محوری و مهم برای ایران و دنیا برشمرد و گفت: همه در تلاش خواهند بود تا از این توافق محافظت کنند، وی در میان سخنان خود ابراز داشت: عربستان سعودی در صورت موفقیت ایران در مذاکرات و به محض اینکه این توافقنامه ثبت شود، ارتباط خود را با غرب قطع می کند. اما نشانه ها وقوع یک جنگ دیپلماسی را هشدار می دهد به ویژه بعد از موفقیت دیپلماسی که ایران بدان دست یافت: جنگی که یک طرف آن رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی هستند و طرف دیگر ایران و هم پیمانانش می باشند.

سلامه اظهار داشت که مشابه همین حوادث در منطقه مشاهده می شود و آن تیرگی روابط مصر و ترکیه می باشد چرا که سیاست های اخیر مصر و پایان وابستگی این کشور، به ویژه بعد از انقلاب 25 ژانویه نشان می دهد که این کشور در تصمیمات خود هیچ فشار خارجی را برنمی تابد. از این رو قاهره با نامناسب خواندن سفیر ترکیه برای تولی این منصب، او را از کشور اخراج و با این کار ضربه سختی به سیاست های رجب طیب اردوغان و حزب او وارد کرد، اقدامی که عکس العمل متقابل ترکیه را در پی داشت و منجر به اخراج سفیر مصر از آنکارا شد. اما اقدام مصر بسیار حائز اهمیت است چرا که قطع روابط مصر و ترکیه را در طول دوره کنونی هشدار می دهد مگر آنکه اردوغان از سیاست های ضد مصری خود و رهبران آن دست بردارد.

سلامه افزود: روابط ایران، عربستان، مصر و ترکیه نشان از تغییرات جدی نقشه سیاسی منطقه دارد که در آن حکومت سوریه با قدرت در برابر تروریست های مورد حمایت قدرت های جهانی ایستادگی می کند و روسیه قدرت می گیرد و قدرت امریکا رو به افول می رود.


گفت و گو: نضال البرعي

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
0
0
تو رو خدا ببین این عربستان هم برای ما دم در آورده آخه بگو از تو گنده تر رو هم سر جاش نشوندیم دیگه چه برسه به این وهابیها...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار