کد خبر: 623459
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
مردی که همسرش را به‌دلیل سوءظن به آتش‌کشیده و کشته بود، به قصاص محکوم شد. کارآگاهان جنایی استان فارس وقتی از کشف جسد سوخته زن جوانی به نام مریم در خانه‌اش مطلع شدند به آنجا رفتند و در بررسی‌های مقدماتی پی بردند این زن به عمد به آتش کشیده شده و مرگ او حادثه نیست.

روزنامه شرق: مردی که همسرش را به‌دلیل سوءظن به آتش‌کشیده و کشته بود، به قصاص محکوم شد.  کارآگاهان جنایی استان فارس وقتی از کشف جسد سوخته زن جوانی به نام مریم در خانه‌اش مطلع شدند به آنجا رفتند و در بررسی‌های مقدماتی پی بردند این زن به عمد به آتش کشیده شده و مرگ او حادثه نیست.

 از سویی آثار موجود در صحنه جرم نشان می‌داد مقتول در واپسین لحظات زندگی‌اش سعی داشت در برابر قاتل از خودش دفاع کند اما موفق به این کار نشده و به کام مرگ فرورفته است. بعد از آنکه پیکر بی‌جان مریم به پزشکی‌قانونی منتقل شد، کارآگاهان تلاش خود را برای یافتن ردی از قاتل یا قاتلان به‌کار گرفتند و بیش از هر شخصی به شوهر او به نام جواد ظنین شدند زیرا این مرد از زمان مرگ همسرش خانه را ترک کرده بود. 

جواد در جریان تحقیقات تخصصی پلیسی به دام افتاد. او ابتدا اتهام قتل را رد کرد اما وقتی بازجویی‌ها ادامه یافت ضمن گردن‌گرفتن مسوولیت قتل همسرش به ماموران گفت به‌دلیل سوء‌ظن دست به این جنایت زده است. متهم گفت: «من و مریم بعد از ازدواج زندگی خوبی داشتیم و من به همسرم علاقه‌مند بودم اما بعد از مدتی اذیت‌های او شروع شد و رفتارهایی داشت که مرا آزار می‌داد به همین دلیل با هم دچار اختلاف شدیم. از طرفی معلوم شد همسرم مشکلاتی دارد و نمی‌تواند بچه‌دار شود این مساله هم ناراحتی من را بیشتر کرد و بعد از آن مرتب با مریم دعوا داشتم.»

جواد در ادامه اعترافاتش گفت: «من به ماده مخدر شیشه اعتیاد پیدا کردم و بعد از آن بود که به‌تدریج به همسرم شک کردم. خیال می‌کردم او با مردی رابطه دارد البته خودش موضوع را انکار می‌کرد. دعواهای ما سر این موضوع ادامه داشت تا اینکه روز حادثه بعد از مشاجره در حالی‌که تحت‌تاثیر شیشه بودم روی او بنزین ریختم و فندک را روشن کردم. بعد از مرگ زنم به‌سرعت از خانه فرار کردم.»

متهم به قتل در تمام مراحل تحقیقات به ارتکاب جنایت اقرار کرد و گفت به دلیل خشم لحظه‌ای دست به قتل زده است. سرانجام پرونده بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت. نماینده دادستان در این جلسه جرم جواد را محرز دانست و خواستار مجازات او شد. اولیای‌دم مقتول نیز گفتند تقاضا دارند متهم به قصاص محکوم شود. در ادامه جواد در جایگاه قرار گرفت تا از خودش دفاع کند.

 او گفت: «قبول دارم همسرم را کشته‌ام اما نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. ما از مدت‌ها قبل با هم اختلاف داشتیم تا اینکه همسرم به حالت قهر خانه را ترک کرد. روز حادثه او را به‌زور به منزل بازگرداندم و تا بعدازظهر مشکلی وجود نداشت اما ناگهان دعوای ما شروع شد. همسرم مرتب به من اعتراض می‌کرد. من شیشه کشیده بودم و در حالت طبیعی قرار نداشتم به همین دلیل از او خواستم سکوت کند اما وقتی دیدم فایده‌ای ندارد از حیاط بنزین برداشتم.

 من نقاش هستم و همیشه در خانه بنزین دارم. آن را روی همسرم خالی و تهدید کردم اگر به کارهایش ادامه بدهد فندک را روشن می‌کنم. مریم باز هم به اعتراض‌هایش ادامه داد و من هم او را آتش زدم اما یکدفعه متوجه شدم چه کاری کرده‌ام و پشیمان شدم برای همین آتش را با استفاده از گلیم خاموش کردم اما دیگر دیر شده و همسرم جان خود را از دست داده بود.»

بنا بر این گزارش هیات قضات بعد از شنیدن دفاعیات  متهم ختم جلسه رسیدگی به پرونده را اعلام و متهم را پس از شور به قصاص محکوم کردند. این حکم بعد از تایید توسط قضات دیوانعالی کشور به اجرا درخواهد آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار