کد خبر: 623311
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
چنسلور لئوپولد عکاس 57 ساله دوربین و لپ تاپ خود را جا می گذارد تا بوسیله ان جانوران لب رودخانه را با شکار لحظه ها غافلگیر کند.

 چنسلور لئوپولد عکاس 57 ساله دوربین و لپ تاپ خود را جا می گذارد تا بوسیله ان جانوران لب رودخانه را با شکار لحظه ها غافلگیر کند.

اینجا ساحل رودخانه دانوب در وین اتریش بوده و پدر پسر شجاع نیز با دیدن لپ تاپ و دوربین لئوپولد، کنجکاو اش گل کرده است.

سگ آبی جانوری است، شب‌زی، نیمه‌آب‌زی و جونده. سگ‌های آبی و همچنین بیدَستَرها دارای دو گونهٔ زیستی‌اند، گروهی از آن‌ها سگ‌های آبی آمریکای شمالی نام دارند و بومی همان منطقه‌اند (بیدَستَرهای کانادایی) و گروه دیگر سگ‌های آبی اوراسیایی‌اند. سگ‌های آبی به دلیل ساخت سد، کانال و خانه بسیار پرآوازه‌اند. آن‌ها پس از کاپیبارا در جایگاه دومین جوندهٔ بزرگ قرار می‌گیرند. یک گروه از آن‌ها معمولاً به ساخت یک یا دو سد می‌پردازند تا آب ساکن و عمیق ایجاد کرده باشند تا بوسیلهٔ آن هم خانوادهٔ خود را از دسترس شکارچیان دور نگه داشته باشند و هم بتوانند غذا و مواد مورد نیاز برای ساخت خانه را در آن آب شناور کنند و به آسانی جابجا کنند. جمعیت سگ‌های آبی آمریکای شمالی زمانی بیش از ۶۰ میلیون بود اما از سال ۱۹۸۸ جمعیت آن‌ها به ۶ تا ۱۲ میلیون رسید، این کاهش شدید جمعیت به دلیل شکار بیش از اندازهٔ آن‌ها به خاطر خزهای پوستشان و یا غده‌های بدنشان بود؛ از آن‌ها در تهیه عطر و برخی کاربردهای پزشکی استفاده می‌شود. از آنجایی که این جانوران به بریدن درخت‌ها و ایجاد آبراهه‌ها می‌پردازند، شکار بی رویهٔ آن‌ها می‌تواند بر دیگر جانوران آن زیستگاه نیز اثر بگذارد.

سگ آبی جانور ملی رسمی کشور کانادا از سال ۱۹۷۵ به این سو است.









نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار