کد خبر: 623102
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
یک بند از توافق با 5+1 ایران را ملزم می کند که رقمی هنگفت از اموال بلوکه شده خود را برای پوشش تحصیلات دانشجویان ایرانی خارج از کشور در موسسه های آموزش عالی اروپا و آمریکا سرمایه گذاری کند.

روزنامه هفت صبح:  یک بند از توافق با 5+1 ایران را ملزم می کند که رقمی هنگفت از اموال بلوکه شده خود را برای پوشش تحصیلات دانشجویان ایرانی خارج از کشور در موسسه های آموزش عالی اروپا و آمریکا سرمایه گذاری کند

به نظر می رسد دانشجویان خارج از کشور یکی از برندگان بزرگ توافق ایران و 5+1 باشند. آنها از ماجرای تحریم ها دچار مشکلات فراوانی شده بودند و در دوس ال گذشته شاهد بازگشت بسیاری از این دانشجویان به کشور بودیم. حالا به شکلی ویژه و البته غیرمنتظره دانشجویان ایرانی مورد التفات طرف غربی قرار گرفتند.

با توافق اخیر میان ایران و گروه 1+5، در بندی از آن غربی ها متعهد شده اند مبلغ 400 میلیون دلار از سرمایه های بلوکه شده ایران را به شکل ویژه در قالب کمک هزینه تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور در اختیار دانشگاه های کشورهای مختلفی که پذیرای ایرانی ها هستند و خواهند بود قرار دهند.

این یک فرصت ایده آل برای دانشجویانی است که برای تحصیلات تکمیلی عازم اروپا و آمریکا می شوند و البته توفیقی اجباری برای موسسات آموزش عالی این کشورها که با خیالی راحت پذیرش های خود را نثار دانشجویان نخبه ایرانی می کنند و البته قاعدتا تسهیل مهاجرت نخبه های ایرانی به خارج از کشور.

به هر حال از این امکانات ویژه استقبال می کنیم اما باز هم نمی شود تعجب خود را از این داستان پنهان کنیم. 400 میلیون دلار رقم بسیار سنگینی است که می تواند تحصیلات تکمیلی هزاران دانشجوی مهاجر را پوشش دهد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار