کد خبر: 623014
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
رئیس‌جمهور هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای را بسیجی دانست و گفت: در گام اول مذاکرات اخیر، قدم مطمئن، مهم و خوبی در ذوب شدن یخ‌ها و شکل‌گیری اعتماد برداشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در ابتدای جلسه عصر امروز هیئت دولت، ضمن بزرگداشت هفته بسیج، این هفته را فرصت و مناسبتی برای شناخت فرهنگ و تفکر بسیجی و تعمیم آن در جامعه دانست و گفت: بسیج و بسیجی بودن مفاهیمی محدود به زمان، نگرش و سلیقه خاص سیاسی نیست و هر مسلمان و ایرانی که به تقدم منافع و مصالح ملی، بر منافع و مصالح فردی و گروهی بیندیشد، بسیجی است.


وی با بیان اینکه بسیجی بودن بیش و پیش از آنکه مرتبه‌ای رسمی، اداری و سازمانی باشد، مرتبه‌ای عرفانی، ایمانی و اخلاقی است، افزود: هنگامی که امام(ره) آرزو می‌کنند«ای کاش یک بسیجی بودم» و رهبر معظم انقلاب انسانِ تراز مکتب را در همه زمینه‌ها بسیجی معرفی می کنند، معلوم می شود که باید مقام بسیجی را فراتر از تقسیم‌بندی‌ها و تمایزهای سیاسی و اداری تعریف کنیم.


رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه شأن و مقام بسیجی را نباید به رقابت‌ها، منازعه‌ها و مداخله‌های سیاسی و مادی تنزل داد، تصریح کرد: بسیجی کسی است که دنبال هیچ نفع شخصی نیست تا برای به دست آوردن آن، اصول و آرمان‌های دینی و ملی خود را زیر پا نهد و برای خود به هیچ داشته و سرمایه ای قائل نیست تا نگران از دست دادن آن باشد.


رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بسیج چپ و راست نداشته و مقید به جناح بندی های رایج سیاسی نیست؛ اگر بسیجی فراجناحی نباشد، باید در تعلق خود به تفکر و فرهنگ بسیجی تجدید نظر کند.
روحانی ادامه داد: بسیج به تعبیر امام‌خمینی(ره) بر پایه ارتش 20 میلیونی شکل گرفت؛ یعنی هر ایرانی می‌تواند یک بسیجی باشد و هر بسیجی یک ایرانی و یک مسلمان است.


وی با یادآوری اینکه بسیج و بسیجی آئینه‌دار فرهنگ ایثار، عشق و شهادت هستند، افزود: بسیج یعنی نخواستن برای خود و توانستن برای رشد و توسعه کشور.


رئیس‌جمهور هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای را بسیجی دانست و گفت: برای عبور از پیچ تاریخی و حل مشکلات کشور نیازمند تفکر بسیجی هستیم؛ در گام اول مذاکرات اخیر، قدم مطمئن، مهم و خوبی در ذوب شدن یخ ها و شکل گیری اعتماد برداشته شده و حقوق هسته‌ای مردم و غنی‌سازی مورد تصریح قرار گرفته است.


رئیس‌جمهور تصریح کرد: البته حق فعالیت هسته‌ای و غنی‌سازی از حقوق مسلم وقطعی هر ملت و حق روشن و آشکاری است و آنچه اهمیت دارد، تصریح به این حق است که یک دستاورد سیاسی برای مردم است.


رئیس‌جمهور هدایت و حمایت‌های مقام معظم رهبری از تلاش‌های دیپلماتیک دولت و دستاوردهای گروه مذاکره‌کننده را موجب دلگرمی هر چه بیشتر مسئولان دانست و با تقدیر از آنان گفت: ارشادات رهبر معظم انقلاب همواره راهنمای این دولت بوده و خواهد بود.


روحانی از ملت بزرگوار ایران که همواره پشتیبان دولت بوده‌اند و خانواده معظم شهدا به ویژه خانواده شهدای هسته‌ای کشور که تلاش‌های دولت را ادامه راه شهدای خود می دانند، تشکر کرد.


در این جلسه اعضای دولت نیز از اقدامات ارزنده تیم مذاکره‌کننده، حمایت‌های مقام معظم رهبری و تدابیر رئیس‌جمهور در این راستا قدردانی کردند.


در ادامه جلسه هیئت دولت، گزارش معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در خصوص«لایحه الحاق مواردی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت»مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار