کد خبر: 622912
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
آیا مخاطبین یک میلیون نفری مسکن مهر به یک میلیون معترض تبدیل خواهند شد

به گزارش شریان نیوز ، چندی پیش عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر را ادامه نمی دهیم ، اظهار داشت : فقط آنهایی را که نیمه کاره‌اند ادامه خواهیم داد تا به اتمام برسند. این درحالی است که دولت می خواهد مسکن اجتماعی را جایگزین مسکن مهر نماید.
 
مسکن مهر ، در پی اجرای قانون توسعه مسکن و کمک به قشر کم درآمد به اجرا در آمد . توقف مسکن مهر نیز مغایر با قانون ساماندهی و عرضه مسکن می باشد و اگر دولت ایراداتی به این قانون وارد می داند ، باید آن را به صورت لایحه به مجلس ارائه نماید.
 
اگر مسکن مهر متوقف شود ، آیا دولت توانایی مهار قیمت مسکن را دارد ؟ قیمت مسکن قبل از آغاز مسکن مهر به صورت سرسام آوری روند صعودی خودش را طی کرد و به یکی از بحران های کشور تبدیل شد که با اجرای این طرح شعله ها آن رو به افول رفت.
 
 از جمله ایراداتی که دولت یازدهم به مسکن مهر وارد کرده می توان به نبود تسهیلات و امکانات رفاهی واجتماعی مثل مسجد ، مدرسه و کلانتری و همچنین دوری این واحدها از مرکز شهرها اشاره کرد. البته دولت نیز برای جایگزینی طرح مسکن مهر ، از ارائه زمین رایگان به مردم یاد می کند. که با محاسبات سرانگشتی نیز می توان پی برد که درون شهر چنین زمین هایی وجود ندارد یا اگر هم وجود داشته باشد این زمین ها در محیط های غیر قابل سکونت می باشند  از سوی دیگر اعلام شده سالانه 50 هزار واحد در قالب مسکن اجتماعی ساخته می‌شود با این میزان مسکن می‌خواهند کدام تقاضا را پوشش دهند؟ کارشناسان معتقدند که تا 10 سال آینده سالانه باید دو میلیون واحد مسکونی ساخته شود، تقاضایی است که باید به آن جواب داده شود. حالا 50 هزار واحد مسکونی 2.5 درصد تقاضا را پوشش می‌دهد اگر بتوانند آنرا انجام دهند.
 
 وزارت راه و شهرسازی  همچنین اعلام کرده که دهک‌های سه تا شش می توانند از وام خرید استفاده کنند. به فرض این‌که وام خرید هم به مردم پرداخت شود در این‌صورت آنها کدام خانه‌ها را می‌خواهند بخرند وقتی مسکنی برای عرضه در کشور وجود ندارد و با انباشت تقاضا مواجه هستیم.
 
بر همگان واضح است که علت این مخالفت ها پایه و اساس علمی دقیقی ندارد و یا حداقل پاسخی مناسب برای حذف مسکن مهر وجود ندارد . به نظر می رسد این مخالفت ها ریشه ای عمیق تر از مخالفت باید طرح باشد. مخالفتی که طلایه دار آن مشاور میرحسین موسوی و فعال ترین عضو ستاد تبلیغاتی وی یعنی عباس آخوندی می باشد . هر کاری که توسط رغیب پیروز میرحسین موسوی مورد استقبال مردم قرار بگیرد ، بنا به قواعد سیاست بازی باید حذف شود و لو اینکه پاسخی برای حذف آن در نظر گرفته نشده باشد. اگر قشر کم درآمد هم ضربه خوردند مانعی ندارد و این مردم هستند که از سر این عقده چرکین فتنه 88 ، چوب می خورند.
 
توقف مسکن مهر به نوعی می تواند مخاطبین یک میلیون نفری آن را به لایه های اجتماعی  جامعه برای یک اعتراض به حاکمیت تبدیل نماید که امید می رود در وزارت راه و شهرسازی چنین اتاق فکری وجود نداشته باشد .
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
امیرحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
0
یه جا خونده بودم که کشورهای آسیای حدود 10 سال دیگه دچار بحران شدید مسکن میشن! برا مسکن مهر سالانه چند واحد میساختن؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار