کد خبر: 622843
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
حجت‌الاسلام اكرمي در گفتگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد:
عضو جامعه روحانيت مبارز با تاكيد بر اينكه نتيجه مذاكرات 1+5 در نهايت براي جمهوري اسلامي ايران مفيد و غرورآفرين بود، گفت: اينكه قدرت هاي جهان و 1+5 حقوق هسته اي ايران را پس از سال‌ها به رسميت شناختند، دستاورد بزرگي است.
حجت الاسلام سيدرضا اكرمي در گفتگو با «جوان‌آنلاين» اظهارداشت: آن مقداري كه من در جريان مذاكرات هستم همين كه شش قدرت دنيا در كنار جمهوري اسلامي ايران به يك جمع‌بندي رسيدند  و حق هسته اي ايران را به رسميت شناختند به نظر مي رسد كه براي جمهوري اسلامي يك موفقيت است.

وي تصريح كرد: نكته دوم آن است كه به هر حال آن شش قدرت هم به اين جمع بندي رسيدند كه جمهوري اسلامي مقتدر است و آن زمان كه با غني سازي‌ها مخالفت كردند، سانترفيوژ‌هايش حداقل بوده است و امروز به 19 هزار سانترفيوژ رسيده بنابراين ناگزيرند كه كنار بيايند.

عضو جامعه روحانيت مبارز افزود: حتي ما اين تعبير را نيز داشتيم كه اگر ما را از غني سازي هم محروم كنند امروز به گونه اي است كه دانش هسته اي در ايران بومي شده و به صورت رشته دانشگاهي در آمده و ايران به چنين دستاورد علمي مهمي رسيده است.

حجت الاسلام اكرمي اضافه كرد: به نظر مي رسد كه برداشت دنيا اين است كه اين مذاكرات پيروزي جمهوري اسلامي ايران را به همراه داشته چرا كه آن شش قدرت هم به اين مسئله رسيدند و اين تنها به دليل مقاومت و استقامت ايران اسلامي است.

وي ادامه داد: هنگامي كه ما عضو ان پي تي شديم مي خواستيم به يك مسئله فني و علمي برسيم كه عضو شديم كه به آن هم رسيديم و الان هم نمي توانند اين مسئله را ناديده بگيرند چرا كه ما موضوع پنهان و مخفي نداريم و كارمان شفاف و روشن است و مي خواهيم در مسائل صلح آميز از آن استفاده كنيم.

عضو جامعه روحانيت مبارز يادآور شد: رهبر معظم انقلاب نيز بارها با صراحت، مكرر فرمودند كه ما به دنبال سلاح اتمي و كشتار جمعي نيستيم و مفيد هم نمي دانيم و به نظر مي رسد در مجموع اين مذاكرات مفيد و براي جمهوري اسلامي ايران پيروزي مهمي بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
حق گو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
2
وقتي ملتي [...]مانند اكرمي بيفتد . نتيجه همين مي شود كه قراردادي ننگين تر از تركمنچاي و گلستان . پيروزي اي غرورآفرين قلمداد مي شود !!!
ali
|
GERMANY
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
0
0
اورانیوم ۲۰ در صد نباید نابود شود چون این موافقتنامه موقت و ۶ ماهه هست. اگر غرب زیر قولش زد ما یک کارت بزرگ خود را بطور بر گشت نا پذیر از دست داده ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار