کد خبر: 622798
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
مدیرمسئول روزنامه شرق با بیان اینکه "دستیابی به توافق با 1+5 یک پیروزی ملی به حساب می‌آید"، گفت: در سال‌های گذشته همواره با این چالش مواجه بودیم که جامعه جهانی حاضر به پذیرش حق غنی‌سازی ایران نبود ولی دیدیم که در مذاکرات اخیر این حق به رسمیت شناختند.

مهدی رحمانیان با تاکید بر اینکه "با این توافق، اتفاق مهمی رخ داده است"، خاطرنشان کرد: پس از سال‌ها اختلاف و کشمکش میان ایران و جامعه جهانی، طرفین توانستند در راستای یک توافقنامه گام مثبتی بردارند.


وی ادامه داد: گرچه این توافق، نهایی نیست اما گام‌های اولیه به خوبی برداشته شده است؛ بویژه اینکه با وجود اظهارات برخی کشورها، حق غنی‌سازی ایران برای جامعه جهانی پذیرفته شد.


این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه "گنجاندن حق غنی‌سازی ایران در توافقنامه، گامی مثبت و کاری بزرگ است"، اظهار کرد: اقدام بزرگتری که در این توافقنامه انجام گرفت، لغو تدریجی و موقت تحریم‌هاست. ما می‌توانیم طی شش ماه از زمان توافق اولیه، به سمتی حرکت کنیم که ضمن برطرف شدن اختلافات ما با جامعه جهانی، به توافقات بهتر و بیشتری با دنیا دست یابیم.


مدیرمسئول روزنامه شرق با تاکید بر اینکه "توافق اولیه میان ایران و 1+5 یک پیروزی ملی است"، خاطرنشان کرد: ما در سال‌های گذشته همواره با این چالش مواجه بودیم که جامعه جهانی بویژه کشورهای عضو 1+5 حاضر به پذیرش حق غنی‌سازی ایران نبودند و بالاخره با گفت‌وگوهای فراوانی که طی جلسات اخیر ژنو و نیویورک صورت گرفت، این دستاورد مهم رقم خورد و دنیا این حق را به رسمیت شناخت.


رحمانیان در ادامه با اشاره به تاثیرات مثبت راهبرد نرمش قهرمانانه و انسجام ملی و حمایت همه‌جانبه از تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات اخیر، با بیان اینکه "هر راهی که قرار است پیموده شود نیاز به یک افق و دورنما دارد"، گفت: به نظر من رهبر انقلاب با تعبیر مناسب نرمش قهرمانانه دورنمای لازم برای پیمودن این مسیر را ارائه کردند.


وی با بیان اینکه "پیمودن این مسیر به گام‌های اولیه‌ای نیازمند است"، ادامه داد: بخشی از این گام‌ها شامل انسجام داخلی و ملی است و بخشی دیگر به تدبیر و تلاش تیم مذاکره‌کننده وابسته است و چنانچه این دو در کنار یکدیگر قرار بگیرند، می‌توانند به دستیابی به یک توافق نهایی کمک کنند.


این فعال رسانه‌ای در پایان با تاکید بر لزوم تداوم حمایت داخلی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: زمانی که یک انسجام درونی در داخل کشور وجود داشته باشد و رهبری پشت تمام مسائل بایستند، طرف مقابل نیز از مواضع حداکثری خود کوتاه می‌آید و در نتیجه توافقات لازم حاصل می‌شود. ان‌شاءالله با ادامه حمایت‌های داخلی از تیم مذاکره‌کننده، به سمت برداشتن کامل تحریم‌ها و پیوستن کامل به جامعه جهانی و برقراری ارتباطات منطقی با کشورهای جهان پیش برویم.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار