کد خبر: 622657
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که در حال حاضر از جزئیات مذاکرات اطلاعی ندارم، اظهار کرد: حتما قرار است نتیجه‌ای از این مذاکرات حاصل شود که تا کنون به طول انجامیده است.

سردار محمدرضا نقدی صبح امروز(شنبه) در حاشیه همایش نخبگان بسیجی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال می‌دهید که توافقی در جریان مذاکرات اخیر ایران و 1+5 صورت بگیرد، با بیان این‌که من اکنون در جریان جزئیات این مذاکرات قرار ندارم، گفت: باید دید که چه نتایجی به ما ارائه می‌دهند. حتما قرار است نتیجه‌ای از این مذاکرات حاصل شود که تا کنون به طول انجامیده است.


وی افزود: من نمی‌توانم در این مورد قضاوتی داشته باشم و باید دید که چه بیانیه‌ای صادر می‌شود.

 

سردار نقدی در این همایش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که پیشبرد مسائل علمی از اولویت‌های بسیج و جوانان است، اظهار کرد: استقلال کشور ما صددرصد به پیشرفت علمی وابستگی دارد که این نیز برای یک قدرت دورن‌زا یک سرمایه اصلی به حساب می‌آید.

 

وی با بیان این‌که امروز پیشرفت علمی کشور به جبهه اصلی درگیری ما با استکبار تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: امروز به خوبی مشاهده می‌کنیم که پیشرفت‌های علمی انقلاب موجب شده است که پیشرفت‌های علمی جبهه اصلی درگیری ما با استکبار قرار بگیرد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 ادامه داد: مذاکرات نیز با موضوعی علمی برگزار می‌شود؛ چرا که طبیعی است زمانی که آنها می‌خواهند به کشوری زور بگویند گاهی اختلافات و مسائل قومی را مطرح می‌کنند، گاهی مسائل حقوق بشری و گاهی مسائل علمی. امروز موضوع درگیری ما با استکبار علم است آنها به مقابله با ما برخاسته‌اند که این نشان از هوشمندی رهبر انقلاب اسلامی دارد.

 

نقدی با تاکید بر این‌که در میدان‌های علمی متولی کارها بسیج نیست، خاطر نشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، معاونت علمی ریاست جمهوری، حوزه‌های علمیه و سایر مراجع علمی در کشور متولی کارهای علمی هستند و بسیج در این مباحث تنها به عنوان یک خط‌شکن و الگوساز وارد عمل می‌شود و برای دستگاه‌های مسئول در این زمینه کار را تسهیل می‌کند.

 

وی با بیان این‌که امروز در عرصه علمی کشور با مشکلات زیادی مواجه است، تصریح کرد: درست است که متولی برطرف کردن این مشکلات دستگاه‌های علمی کشور هستند، ولی انتظار ما این است که بسیج در اینگونه زمینه‌ها پیش‌قدم شوند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که نخستین مشکل عملی ما کمبود و نداشتن سؤال است، اظهار کرد: از آنجایی که ما در این زمینه به قدری ضعیف عمل کرده‌ایم و ضعف داریم، سؤال‌های ما را دیگران تنظیم می‌کنند و در نتیجه خیلی از تلاش‌های ما در جهت پاسخگویی به سؤالات دیگران است.

 

نقدی با تاکید بر این‌که سؤال مدیریت و هدایت‌کننده علم است، اظهار کرد: امروز ما در کشور با مشکلات و سؤال‌های واقعی زیادی مواجه هستیم که باید به آنها پاسخ داده شود. ما نباید مدیریت این سؤالات را به دست دیگران بسپاریم.

 

وی با بیان اینکه پاسخ به سؤالات دیگران برای تمرین و یادگیری اقدام خوبی به حساب می‌آید، تاکید کرد: پاسخی تبدیل به ثروت می‌شود که پاسخ سؤال‌های واقعی باشد. اینگونه سؤال‌ها هستند که می‌توانند علم را به ثروت تبدیل کند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با تاکید بر این‌که فضای کشور باید تبدیل به فضایی علمی شود، اظهار کرد: من از این‌که بسیاری از جوانانمان درگیر مسائل بی‌اهمیت هستند تأسف می‌خورم ما روزی می‌توانیم بگوییم که کشور به مواردی که اسلام از یک کشور اسلامی انتظار دارد دست یافته است که مسائل علمی دغدغه جوانان ما باشد. ما باید زمانی به خود ببالیم که رقابت‌ها و جدال‌ها و میدان‌ها توجهات جامعه به سمت مسائل علمی کشور باشد. امیدواریم که بتوانیم با یک حرکت واقعی علمی به چنین فضایی در کشور دست یابیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار