کد خبر: 622322
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
یک قاضی دادگستری:
رییس شعبه نهم دادگاه حقوقی دادگستری کرمان گفت: بخش قابل توجهی از پرونده‌های طلاق به دلیل انحطاط اخلاقی افراد و جامعه است.

غلامرضا امیری اظهار کرد: بیشترین پرونده‌های ارجاعی به شعب دادگستری در امور خانواده مربوط به طلاق است که طلاق توافقی، طلاق به درخواست زوجه و طلاق به درخواست زوج به ترتیب بیشترین فراوانی را دارد.


وی، فقر فرهنگی و اقتصادی را از جمله دلایل بروز طلاق دانست و بیان کرد: اگر علل منجر به طلاق را معطوف به این موضوعات بدانیم پس دولت‌مردان باید تمام تلاش خود را برای مبارزه با فقر اقتصادی و اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه بکار گیرند.


این مقام قضایی تاکید کرد: تقوای الهی مهمترین اصلی است که از انحطاط اخلاقی و رفتاری زوجین جلوگیری کرده و بر استحکام بنیان خانواده‌ها می‌افزاید.


امیری گفت: مهریه‌های بالا نه تنها نمی‌تواند موجب خوشبختی زوجین شود، بلکه در مواردی موجب بروز برخی مشکلات بین زوجین نیز می‌شود.


وی، نبود تفاهم اخلاقی بین زوجین را از علل افزایش طلاق‌های توافقی ذکر کرد و افزود: فقر اقتصادی، فقر فرهنگی و استفاده از ماهواره‌ها در ایجاد این عامل بسیار تاثیرگذار هستند.


رییس شعبه نهم دادگاه حقوقی خاطرنشان کرد: گرایش به معنویت، تلاش برای انجام معروف و پرهیز از منکر، ترک معاصی، تعدیل خواهش‌ها و توقعات و مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران از جمله عوامل تحکیم‌دهنده بنیان خانواده‌ها بشمار می‌روند.


امیری تاکید کرد: آموزش حقوق و تکالیفی که قانون و شرع برای زوجین تعیین کرده در تحکیم بنیان خانواده‌ها بسیار موثر است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار