کد خبر: 622283
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
مادر شهیدان یعقوبی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مدرسه‌ای که به نام فرزندان شهیدش مزین شده است هدایایی نقدی و غیرنقدی اهدا کرد.

این مادر شهید با قدردانی از اقدام مسئولان امر در نامگذاری مدارس با نام مبارک شهدا، گفت: مزین کردن مدارس و یا کوچه و محله‌ها با نام شهدا اجر دنیوی و اخروی زیادی دارد که تشویق افراد جامعه به الگوگیری از شهدا مهمترین نتایج آن است.


مادر شهیدان یعقوبی با اهدای یک تخته فرش به نماز خانه و پنج میلیون ریال هدیه نقدی به دبیرستان دخترانه شهیدان یعقوبی نامگذاری این مدرسه را با نام دو شهید گرانقدرش "محمد علی و اسماعیل" یعقوبی گرامی داشت.


امسال توسط ستاد شاهد آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل 20 مدرسه با نام مبارک شهیدان مزین شد که مدرسه شهیدان یعقوبی نیز یکی از این مدارس است.

شهید اسماعیل یعقوبی سال 1322 در روستای سقزچی از توابع شهرستان نمین بدنیا آمد او در راهپیمایی‌ها و مبارزه با رژیم طاغوت در تهران نقش موثری داشت.


وی آبان سال 62 به جبهه اعزام و 12 دیماه 1362 در جریان عملیات خیبر مفقودالاثر شد. پیکر پاکش بعد از 12 سال کشف و در گلزار "علی‌آباد " اردبیل در کنار برادر شهیدش محمد علی یعقوبی آرمید.


شهید محمدعلی یعقوبی نیز در سال 1335 در همان محل بدنیا آمد او با پایان تحصیلات خود در سال 1354 به عنوان مربی قرآن در مساجد و معلم مدارس درآموزش و پرورش مشغول شد و همزمان در فعالیت‌های مذهبی و سیاسی حضور فعال داشت.


شهادت برادرش در سال 1362 او را برای حضور در جبهه‌های مبارزه حق علیه باطل مصمم کرد و مرداد ماه سال 1367 در اسلام‌آبادغرب در جریان عملیات مرصاد به فیض شهادت نائل شد.


شهید اسماعیل یعقوبی در بخشهایی از وصیتنامه خود چنین نوشته است: تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون از امام امت پشتیبانی کنید و راه تمام شهدای انقلاب اسلامی را ادامه دهید. بدانید هر چه قدر از ملت مسلمان شهید بشود مسئولیت شما عزیزان بیشتر می‌شود. امیدوارم حاکمیت الله در تمامی روی زمین برسد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار